Onder de vloer van deze ludospace zitten 18 batterijmodules, die samen 50 kWh kunnen opslaan. Daarmee moet je tot 280 km ver kunnen geraken volgens het WLTP-protocol.
Een volledige laadbeurt (0-100%) duurt vijf uur met driefasewisselstroom dankzij de boordlader die 11 kW aankan. Heb je echter een wallbox van 7,4 kW, dan duurt het 7 uur en 30 minuten. Wie onderweg snel wil bijtanken, kan dat met maximaal 100 kW. Tot 80% opladen duurt een half uur – de resterende 20% neemt (zoals steeds) wat meer tijd in beslag.
Intussen kennen we ook het PSA-liedje van de drie rijmodi: Eco = 60 kW, Normal = 80 kW en Power geeft je de volle 100 kW aan motorvermogen. In de laatste stand haalt de e-Berlingo een top van 135 km/h en sprint hij van 0 naar 100 km/h in 11,2 seconden.
Moduleerbaar en dus praktisch
Er is keuze tussen twee koetswerklengtes (M of XL) en vijf of zeven zitplaatsen. Op rij twee bieden drie echt individuele achterstoelen, allemaal van dezelfde grootte, de passagiers een royale knieruimte van 156 mm. Ze kunnen afzonderlijk of samen worden opgeklapt, zodat de gewenste configuratie kan worden bereikt en in alle eenvoud een vlakke vloer kan worden gecreëerd
In de XL-versie staan de twee stoelen van de derde rij op rails, zodat ze over een lengte van 13 centimeter verschoven kunnen worden.
Citroën is ook trots op de neerklapbare passagiersstoel vooraan, die het mogelijk maakt om voorwerpen tot 2,70 meter te vervoeren in de standaardversie en zelfs objecten van 3,05 meter als je voor de XL kiest.
Ook bij Citroën is er overigens sprake van een panoramadak over de hele lengte dat kan worden afgeschermd met een elektrisch rolgordijn. Centraal loopt er een plafondconsole met gecompartimenteerde opslagruimte en ingebouwde verlichting die een beetje een vliegtuigsfeer oproept.
De afzonderlijk openende achterruit is eveneens van de partij, zodat je vlot toegang hebt tot de koffer wanneer je snel nog iets uit de auto wilt nemen of er onvoldoende ruimte is om de hele kofferklep open te zwaaien.
De E-Berlingo staat na de zomer in de showroom. Wij mikken op een vanafprijs van een dikke € 30.000 inclusief btw.
Advies voor uw volgende bedrijfswagen?
Op zoek naar de ideale laadoplossing?
YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen
BTW: BE 0883 567 853