BMW’s Z4 roadster krijgt een minimale botoxkuur voor het nieuwe modeljaar, met een lichtjes bijgepunte voorzijde, nieuwe kleuren en extra standaarduitrusting. Veel meer veranderingen waren hoe dan ook niet nodig, gezien de geslaagde looks van deze derde Z4-generatie uit 2020. De huidige Z4 kwam in 2020 op de markt en wordt bij Magna Steyr in Oostenrijk gebouwd in opdracht van BMW. Ondanks de tanende wereldwijde belangstelling voor compacte roadsters wist BMW van de huidige generatie toch al meer dan 55.000 stuks te verkopen, waarvan meer dan een kwart naar de Duitse markt gingen.
M Sport package standaard Voor het nieuwe modeljaar krijgen ook de twee viercilinderversies van de Z4 vanaf nu, net als de zescilinder, het M Sport Package standaard. Tegelijk verdwijnen de Advantage, Sport Line en M Sport-uitrustingsvarianten uit het gamma.
De visuele wijzigingen aan het model blijven uiterst beperkt. Er zijn hertekende zijdelingse luchtinlaten en detailupdates aan het design van de BMW-nieren vooraan, die gelukkig niet groter werden.
Extra uitrusting De standaarduitrusting wordt uitgebreid met 18-duims M-velgen met dubbelspaaksdesign voor de viercilinders, met optioneel ook de mogelijkheid om voor exemplaren van 19 duim te opteren. Alle versies hebben standaard stoelverwarming, een winddeflector tegen turbulenties met de kap open, een doorlaadmogelijkheid vanuit de koffer, parkeersensoren voor en achteraan, een automatisch dimmende binnenspiegel en een automatische airco met twee zones.
Bij de modeljaarwissel wordt de Z4 ook in drie extra tinten verkrijgbaar. Ze heten Thundernight Metallic, Portimao Blue Metallic en Skyskraper Grey Metallic, terwijl de stoffen kap nog steeds naar keuze in het zwart (standaard) of Anthracite Silver verkrijgbaar is.
Motorengamma ongewijzigd De drie motorversies bleven ongewijzigd. Dat betekent dus dat de Z4 sDrive20i met zijn twee liter grote viercilinder met TwinPower Turbo-technologie, 197 pk en 320 Nm nog altijd het instapmodel is, dat de Z4 sDrive30i met dezelfde tweeliter maar 258 pk en 400 Nm de gulden middenweg bewandelt en dat de Z4 M40i het topmodel blijft met zijn drie liter grote zescilinder met 340 pk en 500 Nm.
De sDrive20i wordt standaard geleverd met een handgeschakelde zesbak maar kan optioneel ook besteld worden met de achttraps Steptronic-sportautomaat die standaard is op de andere twee varianten van het gamma.