De BMW i3 (94 Ah) heeft een capaciteit van 33 kilowattuur (kWh), dankzij de hogere opslagdichtheid van de lithium- ioncellen. De afmetingen van de accu blijven ongewijzigd, met een toename van meer dan 50 procent in de standaard NEDC-cyclus, die nu 300 kilometer bedraagt in plaats van 190 kilometer. Zelfs bij dagelijks gebruik, in slechte weersomstandigheden en met de airconditioning of verwarming ingeschakeld kan met een volledige acculading 200 kilometer worden afgelegd.
De rijprestaties van de hybride synchrone elektromotor van 170 pk blijven vrijwel ongewijzigd. De motor laat de BMW i3 in 7,3 seconden van 0 tot 100 km/u accelereren. Dat maakt van de BMW i3 zowel de sportiefste als de zuinigste elektrische wagen in zijn segment, met een stroomverbruik van 12,6 kWh/100 km (NEDC). De BMW i3 met accu van 60 Ah, die BMW i als een van de pioniers op die vlak al twee jaar op de markt aanbood, zal in België en Luxemburg niet meer aangeboden worden.
De uitvoering met Range Extender krijgt deze upgrade naar 90 Ah ook. De 2-cilinder benzinemotor houdt de lading van de accu constant tijdens het rijden en verlengt het rijbereik met nog eens 150 kilometer (BMW i3 (94 Ah): 11,3 kWh/100 km; gecombineerde CO2-emissie: 12g/km). Met de introductie van de BMW i3 (94 Ah) biedt BMW i ook nieuwe en krachtigere laadstations voor thuisgarages en nieuwe uitrustingsopties aan.
De aanbevolen verkoopprijs is € 37.200,00 inclusief BTW voor de BMW i3 (94 Ah) en €41.690,00 voor de BMW i3 (94 Ah) met Range Extender.YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen
BTW: BE 0883 567 853