Als originele manier van communicatie kan het tellen: de Belgische invoerder van BMW lanceert een vierdelige podcast over de geschiedenis en de toekomst van het merk, met de nodige lokale accenten én een blik op de Neue Klasse, de nieuwe generatie BMW’s die binnenkort op de markt komt.
In de podcast, die uit vier delen van telkens zo’n 20 minuten bestaat en in samenwerking met De Tijd (Mediafin) tot stand kwam, vertellen Jeroen Lissens en Fanny De Leenheer van de communicatieafdeling van BMW Belux over de geschiedenis van het merk in ons land, waar ooit nog nieuwe BMW’s werden geassembleerd, de successen in de motorsport én de toekomst die vorm krijgt met de auto’s van de Neue Klasse, die vanaf 2025 te koop zullen zijn.
De podcast werd gemaakt naar aanleiding van het 50-jarige bestaan van BMW Belgium, vandaag BMW Group Belux en destijds één van de allereerste buitenlandse BMW-filialen. De reeks is opgevat als een reis met een (elektrische) BMW, van de BMW’s die een halve eeuw geleden in Kontich van de band rolden, naar de hoofdzetel in München waar Lissens en De Leenheer op zoek gingen naar de toekomst van het merk.
De rode draad doorheen het verhaal is de Neue Klasse. Die BMW van vijf decennia geleden gaf zijn naam aan de toekomstige generatie elektrische BMW’s.In de verschillende afleveringen van de ‘Road To Neue Klasse’ spreken de twee onder meer met Baron Dominique Moorkens, wiens familie de Belgische Neue Klasses tot in 1973 in Kontich van de band liet rollen. Ze trekken ook naar het mythische circuit van Spa-Francorchamps en reden naar München waar ze onder meer spraken met Milan Nedeljkovic, wereldwijd hoofd van de productie bij BMW Group.
De ‘The Road To Neue Klasse’-podcast is nu te beluisteren via de gekende podcast-kanalen, de site van De Tijd of de MyBMW-app.
YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen
BTW: BE 0883 567 853