Wie nog wat leasebudget over heeft bij het configureren van een 5-Reeks en eigenlijk wel eens wat anders wil, vindt misschien zijn gading bij de vernieuwde 6 Gran Turismo. Die krijgt net als de opgefriste 5-Reeks grotere nieren vooraan en rankere koplampen met L-lichtsignatuur. Die zijn in dit geval standaard voorzien van matrixtechnologie.
Onder de motorkap wordt de 48V-hybridisatie veralgemeend. Alle motoren krijgen dus ondersteuning van een kleine batterij en een elektrisch motortje van zo’n 11 pk in de vorm van een starter-alternator. Die kan regeneratieve remenergie converteren in stroom en die stroom weer omzetten in kinetische energie om de verbrandingsmotor te ondersteunen en aldus het verbruik en de CO2-uitstoot te drukken.
Net als in de 5 maakt ook hier BMW’s nieuwe Operating System zijn opwachting in het dashboard, dat standaard getooid gaat met een Control display van 12,3 duim. Ook inbegrepen in de basisprijs is de BMW Live Cockpit Professional. Last but not least: wie geen iPhone heeft, kan nu eindelijk toch zijn smartphone spiegelen dankzij Android Auto.
Voorts kan de 6 GT weer een stukje zelfstandiger rijden dan voorheen dankzij de geüpdatete rijhulpsystemen. In juli wordt de 6 GT gecommercialiseerd. Van een plug-inhybride lijkt nog geen sprake, al zou dat technisch gezien een koud kunstje moeten zijn gezien de verwantschap met de 5-Reeks en de 7-Reeks.