Nieuws

Automotive Brand Award voor Opel GT Concept

13 juli 2016
Door Redactie
De Opel GT Concept, die dit jaar een van de sterren op het Autosalon van Genève was, zet de sterke traditie van conceptwagens van het merk voort en belichaamt een avant‑gardistisch design in een uitgepuurde vorm. Dat werd ook onderschreven door de German Design Council (Rat für Formgebung/Duitse Raad voor Vormgeving) die de vermaarde Automotive Brand Contest organiseert. De prestigieuze wedstrijdjury onderscheidde de sportwagen van de toekomst in de categorie ‘Concepts’ met de prijs ‘Best of Best’. Opel sleepte nog drie eerste plaatsen in de wacht: het dealerevenement ‘Mission Astra’ kreeg eveneens de prijs ‘Best of Best’, terwijl de persoonlijke connectiviteits- en hulpverleningsdienst Opel OnStar en de nieuwe configurator voor mobiele toestellen respectievelijk wonnen in de categorieën ‘Future Mobility & Parts’ en ‘Digital’. Mark Adams, Vice President Opel/Vauxhall Design, zal de prijs voor de Opel GT Concept op 29 september in ontvangst nemen, tijdens het Autosalon van Parijs.

Drie eerste prijzen voor innovatie

Naast de designprijs behaalde Opel ook drie overwinningen in marketingcategorieën. De jury gaf de prijs ‘Best of Best’ in de categorie ‘Events’ aan ‘Mission Astra’. Zo heette het lanceringsevenement van de Astra voor Opeldealers, in de Spaanse Sierra Nevada. De dealers brachten er twee dagen door als ‘Astranauten’ en overnachtten in 250 futuristische tenten in de woestijn.

“We willen onze dealers altijd iets anders bieden en daarom ontwikkelden we een heel ongewoon idee voor de lancering van de nieuwe Astra. Met een tentendorp naast een racecircuit, wat deed denken aan een maanlandschap, creëerden we een onuitgegeven evenement”, zegt Tina Müller, Opel Chief Marketing Officer. Zij is blij dat niet alleen de Opel-dealers, maar ook de jury van de Automotive Brand Contest opgetogen was over dit stoutmoedige marketing concept.

Bovendien won de persoonlijke connectiviteits- en hulpverleningsdienst Opel OnStar de eerste prijs in de categorie ‘Future Mobility & Parts’. De jury benadrukte het belang van digitalisering door ook aan de mobiele configurator een Automotive Brand Award toe te kennen. Daarmee kunnen klanten vanop zowat elke locatie hun Opel personaliseren.

De Automotive Brand Contest is een internationale designwedstrijd voor automerken. De German Design Council, die opgericht werd in 1953, honoreert uitmuntend product- en communicatiedesign en vestigt de aandacht op het fundamentele belang van merkdesign in de automobielindustrie.

Deel op

Lees meer over

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

Autonieuws

Ook op


© Autonieuws. Alle rechten voorbehouden. Design door We Cre8 It.