Bij ons begint het gamma bij de Wildtrak-versie, die al behoorlijk riant is uitgerust en je de keuze laat tussen een 2.0 EcoBlue van 205 pk en 500 Nm met vier cilinders enerzijds en een lekker dikke zescilinder-drieliter van 240 pk en 600 Nm. Prijzen beginnen bij € 44.750 exclusief btw voor de tweeliter en € 46.500 voor zijn potigere broer. Beide motoren worden standaard gekoppeld aan een tientrapsautomaat en ze kunnen elk 3,500 kilo slepen.

Een trapje hoger staat de – nooit eerder verkrijgbare – Platinum-livrei. Die is enkel te combineren met de zwaardere motor en draagt een prijskaartje van € 49.000 zonder btw. Wat je voor die extra € 2.500 ten opzichte van de Wildtrak krijgt? Onder meer elektrisch bediende, gedeeltelijk lederen voorstoelen met klimaatfunctie, een B&O Sound system, de draadloze oplaadfunctie voor je smartphone, intelligente adaptieve cruisecontrol, dodehoekwaarschuwing en uiteraard een hele vracht esthetische opsmuk, waaronder 20-duimvelgen, een verchroomde grille en een bumper in koetswerkkleur.
De Ford Ranger kan vanaf nu besteld worden bij de Ford-dealer.