

Basic interieur
Het interieur van de lichtgewicht 911 Carrera RS 2.7 (M471) werd tot de essentie beperkt en had geen achterbank, vloermatten, klok, jashaakjes of armsteunen. Zelfs de ruiten waren gemaakt van lichtgewicht dun glas. Met een leeggewicht van 960 kg woog de Sport-versie 115 kg minder dan de auto met het Touring-uitrustingspakket (M472). Porsche ontwierp de 911 Carrera RSR (M491) als een auto die louter voor de racesport bestemd was gaf hem daarvoor onder meer een grotere cilinderinhoud.
2,7-liter zescilinder
De 2,7-literzescilindermotor met brandstofinjectie in de 911 Carrera RS 2.7 ontwikkelde 210 pk bij 6.300 o/m en 255 Nm koppel bij 5.100 o/m. De grotere cilinderinhoud ten opzichte van de gewone 911-motor werd mee mogelijk gemaakt door een Nikasil-coating op de cilinders.

Ducktail
Door gebruik te maken van dunne metaalplaten, dunne ruiten en plastic onderdelen en het schrappen van isolatiemateriaal bedroeg het gewicht van de racewagens minder dan 900 kg. Tegelijkertijd werden aerodynamische verbeteringen aangebracht om de lift op de voor- en achteras bij hoge snelheden te minimaliseren om zo een meer neutrale handling mogelijk te maken. Porsche ontwikkelde daartoe voor de eerste keer een achterspoiler.

De nieuwe ducktailspoiler drukte de 911 Carrera RS 2.7 dichter tegen de rijweg en zorgde voor extra koellucht voor de boxermotor, en dat zonder toename van de luchtweerstand: missie geslaagd.
De 911 Carrera RS 2.7 werd zo voor de eerste keer standaard uitgerust met de combinatie van voor- en achterspoiler en ontketende een wereldwijde trend.
