
Bijgewerkte software in de regeleenheid van de transmissie zorgt in combinatie met beide competitiepakketten ook voor kortere schakeltijden en een merkbaar grotere spreiding tussen de verschillende rijmodi.

Qua topsnelheid is er ook nieuws, want beide competitiepakketten brengen ook een verhoogde topsnelheid van 290 km/h met zich mee.
Nieuwe sportuitlaat, minder isolatie
Specifiek voor de Competition Packs ontwikkelde Audi Sport GmbH een nieuw RS sportuitlaatsysteem plus met uitlaatpijpen in matzwart.

Nieuwe look binnenin
Zowel de Competition- als de Competition Plus-packs brengen op de RS-modellen ook een aangepast interieur met zich mee. Zo zijn de zijpanelen van de stoelen in glanzend zwart uitgevoerd en kunnen de RS-stoelen optioneel met een combinatie van Dinamica en Nappa Pearl-leder worden bekleed.




RS Competition Plus pack met RS sportophanging pro
Het Competition Plus Pack vult de uitrusting van het RS Competition Pack verder aan met onder meer de schroefsetophanging (RS sportophanging pro) die voor een maximum aan dynamiek zorgt, maar de auto volgens Audi nog altijd perfect dagelijks bruikbaar maakt. Het RS pro-sportonderstel biedt een handmatig verstelbare schroefsetophanging voor een spreiding tussen comfort en prestaties op maat van de bestuurder. Wie voor de RS sport suspension pro-optie kiest krijgt zijn RS 4 Avant of RS 5 af-fabriek geleverd met een rijhoogte die 10 mm lager ligt dan die van de gewone RS’en en handmatig nog eens met 10 extra mm verlaagd kan worden om zo indien gewenst tot 2 centimeter lager op de weg te liggen dan een standaard-RS.
Een dynamischere stuurverhouding van 1:13,1, een hogere veerconstante, in drie richtingen verstelbare dempers en stijvere stabilisatoren moeten daarnaast voor meer beleving zorgen en tegelijk helpen om sneller te zijn op circuit. Ook het quattro-sportdifferentieel werd aangepast en zorgt vooral in de “dynamic”-modus voor meer rijplezier, terwijl een nieuwe dataset in de regeleenheid in de versies met Competition Pack meer power naar de achterwielen versast.
Powerhouse
De aandrijflijn van de RS-modellen blijft ook in combinatie met de Competition Packs bestaan uit een biturbo V6 met een vermogen van 450 pk en een maximumkoppel van 600 Nm die via Audi’s quattro-vierwielaandrijving op het asfalt gezet worden.
