vrijdag, 18 februari 2022

Audi Q7 plug-inhybride terug fiscaal interessant

Geschreven door  advertorial
Audi Q7 plug-inhybride terug fiscaal interessant © Audi AG
De TFSI e hybrideversie van Audi’s SUV-vlaggenschip krijgt een grotere batterij ingelepeld om onder de 50 g/km te zakken. Daardoor geniet hij opnieuw van een erg gunstig fiscaal regime. De Audi Q7 TFSI e is tot maximaal 98,15 procent aftrekbaar.


Drieliter-benzine en 14.4 kWh netto

De vernieuwde Audi Q7 TFSI e doet nog steeds een beroep op een drukgevoede drieliter-V6 op benzine, die zich onderscheidt door zijn efficiënte en geraffineerde werking. Hij komt in twee vermogensversies. In het geval van de 55 TFSI e-versie beschik je over een systeemvermogen van 381 pk en 600 Nm aan gecombineerd koppel. Bij de 60 TFSI e-variant is dat 462 pk en 700 Nm.
AQ7 TFSIe 191003 RGB xlHet grote verschil met vroeger is dat de elektromotor van deze TFSI e-versies voortaan kan terugvallen op een nieuwe batterij met een aanzienlijk grotere capaciteit. Die bedraagt immers 14,4 kWh netto (17,9 kWh bruto). Daardoor zakt de CO2-uitstoot onder de 50 g/km en kun je tot wel 55 kilometer zuiver elektrisch afleggen. 

Opnieuw een “echte” hybride

De Q7 55 TFSI e gaat prat op een CO2-waarde van 46 g/km. De Q7 60 TFSI e noteert een grammetje hoger. Daardoor worden ze door de Belgische fiscus beschouwd als “echte” plug-inhybrides, met alle fiscale voordelen van dien.

Je hoeft er trouwens niet voor te vrezen dat bepaalde opties de CO2-waarden over de 50 g/km-drempel duwen. Zelfs een panoramadak, een trekhaak of optionele velgen van 20 of 21 duim kunnen probleemloos besteld worden zonder dat de Q7 TFSI e zijn fiscale voordelen zou verliezen.

Hoge aftrekbaarheid, laag VAA

De fiscale aftrekbaarheid van de Audi Q7 plug-inhybride varieert van 96,25 tot 98,15 procent naargelang van de gekozen versie en de uitrusting. Dat vertaalt zich in een interessante total cost of ownership, zeker voor wie voornamelijk elektrisch kan rijden. De Q7 kan zijn accu van 14,4 kWh opladen met een vermogen van 7,4 kW, zodat 2,5 uur volstaat om een lege batterij weer helemaal vol te laden.

Ook de belasting op het voordeel van alle aard is aantrekkelijk laag: het bruto maandbedrag voor het VAA begint bij €205 voor de Audi Q7 55 TFSI e.

De Audi Q7 55 TFSI e en 60 TFSI e zijn vanaf nu bestelbaar. Meer informatie vind je hier.

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy