donderdag, 13 januari 2022

D’Ieteren wordt invoerder van elektrisch supercarmerk Rimac

Geschreven door  Stijn Blanckaert
D’Ieteren wordt invoerder van elektrisch supercarmerk Rimac © D'Ieteren
D’Ieteren, dat in de Belux al invoerder is van Bentley, Lamborghini, Porsche en Bugatti, voegt nu ook het Kroatische merk van elektrische supercars Rimac toe aan zijn portefeuille. De aankondiging werd vandaag gedaan ter gelegenheid van een persconferentie bij Autoworld in Brussel.


David Favest, bij D’Ieteren verantwoordelijk voor de luxemerken Bentley, Lamborghini en Bugatti, krijgt daarmee een vierde merk onder zijn bevoegdheid. De bekende VW- en Audi-invoerder is zo meteen verzekerd van de hele waaier bijzondere auto’s in zijn showrooms. Met Bentley heeft het een Brits topklassemerk met een uniek verleden, dat limousines en GT’s bouwt en tegen 2030 volledig elektrisch gaat, met Lamborghini hebben ze één van de twee meest tot de verbeelding sprekende Italiaanse sportwagenfabrikanten die het mooie weer maakt met V10- en V12-motoren in het aanbod en met Bugatti zat ook het absolute toppunt van exclusiviteit in de autowereld al bij D’Ieteren. 
32911111110Bij dat portfolio komt nu een vierde en niet minder tot de verbeelding sprekende naam bij, Rimac (uitgesproken als “Rimats”). Dat merk is het geesteskind van de Kroatische ondernemer en uitvinder Mate Rimac, die met de Nevera met 1.914 pk en 2.360 Nm al aan zijn tweede records brekende elektrische supercar toe is.

Laten we daarnaast ook Porsche niet vergeten, dat eveneens door dezelfde invoerder in ons land wordt aangeboden, waardoor geen enkele andere invoerder zo’n concentratie aan topklasseauto’s verenigt als het uit 1805 daterende (gedeeltelijke) familiebedrijf.
3214558157Rimac & Bugatti

Wie Autonieuws regelmatig leest wist al dat Bugatti onlangs samenging met het Kroatische merk in een fusie-operatie die onder Porsche-voogdij tot stand kwam en leidde tot het nieuwe bedrijf Bugatti Rimac waar Porsche 45 procent van de aandelen aanhoudt.

Visionaire aanpak

In die zin lijkt het dus niet onlogisch dat D’Ieteren invoerder wordt van Rimac, aangezien het dat ook al is voor Bugatti en Porsche, maar het verhaal is nog net wat anders. De eerste stappen om Rimac onder te brengen bij D’Ieteren werden namelijk al een hele tijd voor de bekendmaking van de joint-venture gemaakt. Bugatti Brand Manager Bernard Van Bellingen en David Favest hadden – enthousiast over het verhaal van de Kroatische autobouwer - namelijk al in in het begin van de zomer van 2021 het initiatief genomen om Rimac-CEO Mate Rimac aan te spreken en voor te stellen om de Belgische en Luxemburgse import van zijn merk bij D’Ieteren onder te brengen en konden daar meteen op veel enthousiasme rekenen.

Dat Rimac nadien ook een partnerschap met het eveneens door D’Ieteren ingevoerde Porsche en Bugatti aanging maakt het dus alleen maar meer bijzonder dat Rimac uiteindelijk bij de invoerder van zijn concerngenoten terechtkomt.

De (enige) Rimac-showroom in ons land volledig gescheiden zijn van die van Bugatti (in Elsene) en komt in Drogenbos, in een afgescheiden gedeelte van het gebouw waar vandaag ook Bentley en Lamborghini Brussels gevestigd zijn. Wie een Nevera overweegt moet minstens € 2 miljoen voorzien maar is dan zeker van exclusiviteit, aangezien Rimac niet meer dan 150 stuks van de Nevera zal bouwen.

Ter gelegenheid van de persconferentie waar D’Ieteren het importeurschap aankondigde konden we ook de Nevera van dichtbij bekijken. U leest alles over die bijzondere auto, de snelst accelererende en krachtigste productieauto ooit, via deze link.

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy