maandag, 29 november 2021

Meer elektrische autonomie voor Peugeots e-208 en e-2008

Geschreven door  Stijn Blanckaert
Meer elektrische autonomie voor Peugeots e-208 en e-2008 © Stellantis

Tegelijk met de van dezelfde technologie gebruik makende DS 3 Crossback E-Tense krijgen ook de elektrische varianten van de Peugeots 208 en 2008 meer rijbereik door enkele technische aanpassingen. De autonomie neemt bij beide modellen met tot 25 kilometer of 8 procent toe.

PEUGEOT e208 TESTDRIVE 0919TC 402 kopieVanaf begin 2022 krijgen de elektrische Peugeots e-208 en e-2008 een technologische upgrade die volgens de WLTP-cyclus tot 25 kilometer of 8 procent meer rijbereik oplevert.

Beide modellen staan op het eCMP (Common Modular Platform) van Stellantis en gebruiken een batterij van 50 kWh en een elektromotor van 100 kW of 136 pk en 260 Nm en zien hun rijbereik toenemen door onder meer het monteren van nieuwe banden van de “A+”-klasse met een lagere rolweerstand. Op de e-208 gaat het om exemplaren van 16 duim, op de e-2008 zijn ze met 17 duim één maatje groter. 

Ook mechanisch werd een en ander aangepast. Zo is er een nieuwe versnellingsbakverhouding die het rijbereik optimaliseert en verbetert een nieuwe  warmtepomp in combinatie met een vochtigheidssensor bovenaan de voorruit de energie-efficiëntie van de verwarming en de airconditioning. 

De informatie die door deze sensor wordt gecommuniceerd, maakt het mogelijk om de luchtcirculatie in het passagierscompartiment nauwkeuriger te regelen en uiteindelijk om de hoeveelheid energie in de batterij te beschermen bij het verwarmen en handhaven van de temperatuur in het voertuig. Deze nieuwste ontwikkeling is vooral merkbaar bij lage buitentemperaturen.

Het rijbereik van de Peugeot e-208 neemt zo toe tot 362 km volgens de WLTP-norm, wat 22 km meer is dan tot nog toe. De e-2008 ziet zijn autonomie met 25 kilometer groeien tot 345 km (eveneens WLTP).

Peugeot stelt dat de toename van het rijbereik in stadsverkeer zelfs richting 40 kilometer gaat bij temperaturen die tegen het vriespunt aanleunen, wat zeker niet de optimale buitentemperatuur is voor een autobatterij.

Advies voor uw volgende bedrijfswagen?

Op zoek naar de ideale laadoplossing?

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy