donderdag, 07 oktober 2021

Vernieuwde MG ZS EV met grotere batterij raakt verder en laadt sneller

Geschreven door  Stijn Blanckaert
Vernieuwde MG ZS EV met grotere batterij raakt verder en laadt sneller © MG
De ZS EV was de eerste MG die onder Chinese vlag op ons continent landde. Het was meteen ook de eerste betaalbare elektrische SUV. Het model werd vernieuwd en kreeg een moderner design, een aanzienlijk groter rijbereik en meer technologie.


MG ZS EV rear dynamic driving 02 presskitDe ZS EV was een instant succes voor het Chinese merk. Hij werd onder meer bekroond werd tot Gezinswagen van het Jaar door VAB en in zijn eerste verkoopjaar verkocht de fabrikant er meer dan 15.000 stuks van in Europa, waardoor de verwachtingen voor de vernieuwde versie van de budget-elektro-SUV hoog liggen.
MG ZS EV Front headlights presskitNieuw front en infotainment

De vernieuwde variant onderscheidt zich van zijn voorganger door een nieuw front dat volledig gesloten is en kreeg ook een bijgewerkt interieur dat er kwalitatiever uitziet en een volledig nieuw infotainmentsysteem met aanraakscherm herbergt.
MG ZS EV dashboard overview presskitVerder is elke MG ZS EV voorzien van het nieuwe MG iSMART-connectiviteitssysteem, dat ook een verbinding via een smartphone-app biedt, waarmee diverse functies op afstand kunnen worden bediend.

De ZS EV zal vanaf nu worden aangeboden met keuze uit twee uitrustingsniveaus (Comfort en Luxury) en twee batterijvarianten. De 72 kWh Long Range batterij zal beschikbaar zijn vanaf de marktintroductie en biedt een bereik van 440 kilometer (WLTP). Dat is een aanzienlijke verbetering in vergelijking met de 263 kilometer van de huidige ZS EV. In een later stadium zal ook een 51 kWh Standard Range-batterij met een actieradius van 320 kilometer (WLTP) beschikbaar zijn. Beide batterijen zijn dus een stuk groter dan de batterij van de eerste ZS EV, die 44,5 kWh brutocapaciteit had.

Ook sneller AC-laden

De nieuwe MG ZS EV heeft niet alleen een grotere batterij maar kan ook sneller opladen met wisselstroom. De Long Range-versie is standaard uitgerust met een 11 kW 3-fase boordlader, wat meer is dan de 6,6 kW-lader van de uitgaande versie. Of ook het gelijkstroomladen (74 kW op de huidige ZS EV) nog sneller verloopt werd in het persbericht niet meegegeven.

De vernieuwde MG ZS EV arriveert eind deze maand bij de Europese MG Brand Stores. De catalogusprijs begint bij € 30.990 voor de Standard Range batterij. De ZS EV met Long Range batterij is verkrijgbaar vanaf € 34.990. Beide modellen blijven daarmee prijsbrekers op de markt van de elektrische auto’s.

Advies voor uw volgende bedrijfswagen?

Op zoek naar de ideale laadoplossing?

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy