woensdag, 25 augustus 2021

Alpine neemt handschoen op tegen Mercedes, Red Bull en Ferrari

Alpine neemt handschoen op tegen Mercedes, Red Bull en Ferrari © Groupe Renault
Het fabrieksteam van Renault rijdt vanaf dit jaar in de kleuren van Alpine dat als onafhankelijk merk binnen de Franse autogroep de ambitie koestert uit te groeien tot een exclusief sportwagenmerk. Geen beter forum dan de Formule 1, wereldwijde exposure gegarandeerd. 


De laatste zege van Renault in Spa-Francorchamps dateert van 2014 maar ook in 2013, 2011, 1995 en 1992 stond Renault er op de hoogste trede, als motorleverancier van Red Bull en Benetton. De kans dat het nieuwe Alpine-fabrieksteam die krachttoer in zijn eerste jaar overdoet, is relatief klein. Dat beseft ook Alpine-woordvoerder Karl Schuybroek: “De Formule 1 is uitermate competitief, de kleinste fout wordt ongenadig afgestraft en dat voor het oog en oor van miljoenen kijkers over de hele wereld. Je moet weten dat de F 1, na het voetbal, de meest bekeken sporttak op televisie is. Vandaar dat er voor een nieuwkomer geen beter forum is om naambekendheid te verwerven, maar ook om te leren én te schitteren.” 
Alpine is als merk weliswaar nieuw in de F 1 maar het kan uiteraard voortbouwen op de knowhow en ervaring van Renault Sport dat de voorbije decennium vier wereldtitels behaalde als motorleverancier van Red Bull. Of een podiumplaats in Spa-Francorchamps een realistisch objectief is? 
“Na onze zege in Boedapest sluit ik niks uit. In een hoogtechnologische sport als de Formule 1 en op een circuit als Spa-Francorchamps is alles mogelijk. Eén regenbui volstaat om de bestaande hiërarchie omver te werpen. Wij geven onszelf twee à drie jaar de tijd om echt top te zijn. In 2022 verandert het technisch reglement ingrijpend en start elk team bij wijze van spreken opnieuw vanaf nul. Dat biedt perspectief.” 

Alpine komt ook in andere autosportdisciplines aan de start, onder andere in de 24 Uren van Le Mans. 

Het voorbije weekend eindigde Alpine op een eervolle derde plaats in de 24 Uren van Le Mans. Volgens Schuybroek wil het uitgroeien tot een exclusief sportwagenmerk. “Luca de Meo, de nieuwe CEO van Renault Group, legt de lat hoog met duidelijke targets.. Alpine blijft sportief en wordt exclusief! De komende vijf jaar brengen we vier nieuwe full electric modellen op de markt en staan de Formule 1 en autosport in het algemeen centraal in de merkstrategie.”    

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy