

Aangepast design
Tot de offroad-designelementen behoren de kenmerkende grille met één enkele lamel, verchroomde sierelementen en de geïntegreerde ster; een voorbumper die deels in donkergrijze, generfde kunststof is uitgevoerd en een nieuw ontworpen, meerdelige achterbumper; een optische bodembeschermingsplaat in hoogglanzend chroom voor en achter en claddings (wielkastbekleding) in mat donkergrijs. De modelspecifieke dorpelverbreders contrasteren optisch met de lak van de carrosserie. Een extra chromen sierlijst is geïntegreerd in de dorpelbekleding.


De koffer is even groot als bij de klassieke break en kan 490 tot 1.510 liter bevatten. De achterbank is ook hier in een 40:20:40-verhouding neerklapbaar en de achterklep is standaard elektrisch bediend.
Viercilinder op benzine of diesel
De All-Terrain is verkrijgbaar me een benzine- of met een dieselmotor. De nieuwe viercilinder benzine heeft een geïntegreerde startdynamo van de tweede generatie (ISG) en kan daarmee gedurende korte tijd tot 15 kW extra vermogen leveren terwijl hij met uitgeschakelde motor kan ‘zeilen’ voor een lager verbruik.
Ook de diesel-viercilinder heeft een mild-hybrid-aandrijving, gebruikt een geïntegreerde startdynamo van de tweede generatie en beschikt over een gedeeltelijk 48V-boordnet.
Offroad-licht
Technisch gezien beschikt de C-Klasse All-Terrain natuurlijk over het nieuwe MBUX-infotainmentsysteem en de rijassistentiesystemen van de nieuwste generatie.
Bovenop de optionele Digital Light-koplampen is voor de All-Terrain ook een speciaal offroad-licht voorzien. Bij het rijden in licht terrein zorgt de brede lichtbundel ervoor dat de bestuurder obstakels eerder ziet, ook in bochten. Zodra het Offroad-rijprogramma wordt geactiveerd, wordt het offroad-licht ingeschakeld. De functie is actief tot 50 km/h en wordt boven deze snelheid automatisch uitgeschakeld.
Voor een evenwichtig rijcomfort en een hoge rijstabiliteit is het comfortonderstel met passief dempingssysteem standaard bij deze modelvariant: de demping wordt aangepast aan het wegdek. Bij kleinere hobbels wordt het afrolcomfort verhoogd door de demping te verminderen, bij grotere hobbels zorgt de volledige demping voor meer stabiliteit.
4MATIC-vierwielaandrijving
De All-Terrain beschikt standaard over een negentrapsautomaat en een doorontwikkelde variant van de 4MATIC-vierwielaandrijving die tot 45 procent van het motorvermogen naar de vooras leidt en tot 55 procent naar achteren. Met de nieuwe voorwielaandrijving kan een hoger koppel worden overgebracht met een ideale aslastverdeling voor de rijdynamiek. Bovendien levert dit een gewichtsvoordeel op ten opzichte van het systeem van de vorige generatie – dit levert een bijdrage aan de CO2-reductie. De technici zijn er ook in geslaagd om de wrijvingsverliezen in de nieuwe tussenbak te beperken. Bovendien beschikt deze over een gesloten oliecircuit en zijn er geen extra koelmaatregelen nodig.
Naast Eco, Comfort, Sport en Individual beschikt de All-Terrain over nog twee Dynamic Select-rijprogramma’s voor offroad-rijden: Offroad is ontworpen voor licht terrein, zoals onverharde wegen, grind of zand; Offroad+ met DSR (Downhill Speed Regulation) wordt aanbevolen voor wat zwaarder en steiler terrein. Dynamic Select past de karakteristieken van de motor, transmissie, besturing, ESP en 4MATIC aan. De bestuurder kan tussen de rijprogramma‘s schakelen via het touchscreen onder het centrale display.
De nieuwe C-Klasse All-Terrain wordt voor het eerst aan het publiek getoond op de IAA in München in september en komt dit jaar nog naar de showrooms.