donderdag, 13 mei 2021

Batterij leeg gereden? Met SkyCharge ben je snel weer mobiel

Batterij leeg gereden? Met SkyCharge ben je snel weer mobiel © SkyCharge
De meeste elektrische auto’s bieden vandaag een comfortabel rijbereik. Toch is het niet ondenkbaar dat je plots verrast wordt door een lege batterij, bijvoorbeeld bij lage buitentemperaturen, of gewoonweg omdat je niet tijdig een beschikbare laadpaal vond. En daar sta je dan…


Gelukkig kun je in die situatie rekenen op een reddende engel: SkyCharge. Je kunt deze mobiele laadservice oproepen via een handige app, waarmee alle noodzakelijke gegevens worden doorgegeven aan de centrale, zoals het voertuigtype en je exacte locatie. SkyCharge stuurt vervolgens een servicevoertuig dat binnen de 45 minuten ter plaatse is om je batterij op te laden. Skytechnics BV 0003Een kwartiertje later kun je weer de weg op en heb je voldoende rijbereik om naar huis of tot een snellader in de buurt te rijden. Dat is vanzelfsprekend een groot voordeel ten opzichte van een gewone pechverhelping, waarbij de wegenwachter niets anders kan doen dan het voertuig afslepen. Dat kost bovendien meer tijd en maakt dat je als bestuurder mee moet rijden in de cabine van de depannagewagen.

Voor particulieren en bedrijven

Wie een beroep kan doen op SkyCharge? Eigenlijk iedere bestuurder van een elektrische auto die per ongeluk zonder stroom komt te zitten. In de meeste gevallen zal dat onderweg zijn, maar het kan bijvoorbeeld ook dat je wallbox een technisch probleem heeft en je ’s ochtends geconfronteerd wordt met een niet-opgeladen batterij. Ook in dat geval kun je via de app de hulp van SkyCharge inroepen. 

Daarnaast zal SkyCharge ook optreden als onderaannemer voor leasebedrijven, dealers en nationale pechverhelpers, die hun klant op de best mogelijke manier geholpen willen zien. Een gestrand EV ter plaatste opladen is niet alleen comfortabeler voor de klant, maar bovendien kostenefficiënter dan een depannagewagen uitsturen en de auto afslepen. 
Skytechnics BV 0007Probeer het gratis uit

De dienstverlening van SkyCharge bevindt zich momenteel in testfase en is daarom beperkt tot Oost-Vlaanderen. Vanuit de thuisbasis in Nazareth is 90 procent van de provincie bereikbaar binnen de 45 minuten. 

De testfase duurt enkele maanden. Wie tussen nu en 17 juli 2021 tussen 9u00 en middernacht per ongeluk de batterij van zijn elektrische voertuig leegrijdt en ergens in Oost-Vlaanderen strandt, kan SkyCharge gratis uitproberen*. Het enige dat je moet doen, is de app downloaden, je registeren en een oproep plaatsen. 

Na de testfase gaat SkyCharge evalueren en de verdere uitrol bekijken. Bedoeling is om op termijn in heel België actief te zijn. 

Wil je meer weten over SkyCharge? Bekijk dan het onderstaande filmpje of surf naar www.skycharge.be. De app vind je in de App Store of via Google Play

*Voorwaarden: de klant vraagt een interventie aan in Oost-Vlaanderen via de SkyCharge app tussen 09u00 ’s ochtends en middernacht in de periode die start op 17 mei 2021 en eindigt op 17 juli 2021. SkyCharge stuurt een interventievoertuig ter plaatse en streeft daarbij naar een aanrijtijd van maximaal 45 minuten. Het elektrische voertuig van de klant wordt ter plaatste gecontroleerd door de technicus en als de oorzaak van de panne daadwerkelijk een lege batterij is, zal SkyCharge het voertuig van de klant opladen met stroom gedurende 15 à 30 minuten, naargelang van de noden. Er wordt tijdens de voorgenoemde periode geen vergoeding gevraagd voor de interventie en de geleverde stroom. 

Media

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy