woensdag, 01 april 2015

Dacia viert dit jaar tien jaar succes

Al tien jaar lang staan klanten centraal bij Dacia. Sinds Logan in 2005 werd gelanceerd, werden er in het totaal al 3,1 miljoen wagens verkocht in Europa en het Middellandse Zeegebied. In 2014 verkocht Dacia voor het eerst meer dan 500 000 wagens op een jaar tijd. Het merk geeft blijk van een voortdurend dynamisme met een gamma van zeven modellen: Logan, Logan MCV, Sandero, Duster, Lodgy, Dokker en Dokker Van.
 
In Europa realiseerde Dacia voor het tweede jaar op rij de snelste groei van alle merken, waardoor zijn marktaandeel met 0,4 procentpunten steeg tot 2,5 procent. Dacia verkocht in 2014 maar liefst 511 362 wagens. De modellen Sandero en Duster nemen twee derden van de verkoop voor hun rekening, met elk ongeveer 160 000 exemplaren, gevolgd door Logan, waarvan bijna 100 000 stuks werden verkocht. 

Dacia, dat in België is uitgegroeid tot het twaalfde merk op de markt, wint 0,1 procentpunten aan marktaandeel, wat het totaal op 3.1 procent brengt. Dat succes wordt voornamelijk ondersteund door Duster en Sandero (op zeven na meest verkochte model bij particuliere klanten). 

Ondanks de weinig gunstige marktcontext zet Dacia zijn ontwikkeling in het Middellandse Zeegebied voort en verhoogt het in alle landen de penetratie. In januari van dit jaar werd het merk ook in Israël gelanceerd, met de opening van een eerste verkooppunt in Tel Aviv, dat vier modellen uit het gamma zal commercialiseren: Duster, Sandero Stepway, Lodgy en Dokker. Na het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Denemarken, Noorwegen, Cyprus en Malta in 2013 is Israël het 44e land waar Dacia voet aan wal zet. 

Onder leiding van Carlos Ghosn kent het merk Dacia een sterke expansie. Aanwezig in 44 landen: het steunt op een compleet gamma van zeven modellen, waaronder het bedrijfsvoertuig Dokker Van. Ook vandaag nog blijft het merk trouw aan zijn waarden door een groter publiek toegang te geven tot een nieuwe wagen en de uitrusting van zijn modellen progressief op te waarderen zonder daarbij te raken aan de betaalbare prijzen. In 2014 viert Dacia zijn 3 000 000e verkochte wagen. Het Dacia-gamma, dat twee jaar geleden volledig werd vernieuwd, behoort op dit ogenblik tot de jongste gamma's van Europa. Om zijn tiende verjaardag te vieren, meet het merk al zijn modellen (op uitzondering van Dokker van) een feestelijke beperkte reeks Anniversary aan. Die beperkte reeks is naar goede Dacia-gewoonte eenvoudig maar gul en combineert de exclusieve kleur Kosmosblauw met opvallende stijlelementen en het nieuwe online navigatiesysteem Media-Nav Evolution. 

Ook nieuw is dat het Duster-gamma wordt uitgebreid met de versie TCe 125 4WD als aanvulling op het 4x4-aanbod, bestaande uit de dCi 110 pk. 


Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy