maandag, 19 april 2021

Maserati Levante nu ook als hybride

Geschreven door  Dieter Quartier
Maserati Levante nu ook als hybride © Maserati

In navolging van de Ghibli krijgt nu ook de cross-over van de Tridente een elektrisch ondersteunde benzinemotor. Het gaat om dezelfde tweeliter-vierpitter uit de Alfa Giulia. Een mild hybrid dus.

Maserati Levante Hybrid 21We konden de Ghibli Hybrid enkele maanden geleden al testen en waren aangenaam verrast door de sound en de volheid van de motor, die geboost wordt door een klassieke turbo én een elektrisch exemplaar dat op 48 volt werkt.

Als we naar de motorspecificaties van de Levante Hybrid kijken, dan zijn die identiek: 330 pk en 450 Nm, maar door het hogere gewicht van de Levante duurt de acceleratie van nul naar honderd 6 seconden in plaats van 5,7.

Maserati positioneert deze mild hybrid – zeg maar een verbrandingsmotor met een beperkte elektrische ondersteuning tijdens het accelereren – als de vervanger van de dieselversie. Hij is sneller dan de op pensioen gestuurde 3.0 V6-gasoliestoof, maar even zuinig zal hij niet kunnen draaien. Maserati claimt een WLTP-CO2-uitstoot van 231 tot 252 g/km. Dat is 30% meer dan de Ghibli Hybrid. Reken dus op zo’n 10,5 l/100 km voor het normverbruik (dat nog niet werd bevestigd) en allicht 12 – 13 liter in de praktijk.

Voor het gunstige fiscale of financiële plaatje moet je de Levante Hybrid dus niet kopen. Waar hij echter nog steeds hoge ogen mee gooit, is zijn uitstraling en de afwerking van het interieur. Bij de Hybrid zijn diverse elementen uitgevoerd in blauw. Evenals de remklauwen en de drietand op de C-stijlen zijn de iconische luchtroosters op de flanken afgewerkt in deze blauwtint. Dezelfde kleur keert terug in het interieur, onder meer bij de stiksels van de stoelbekleding.

Advies voor uw volgende bedrijfswagen?

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy