woensdag, 16 september 2020

Dit is de SEAT Tarraco FR

De Tarraco, de grootste SUV van SEAT, is er nu ook als extra sportieve FR-uitvoering. De sportiviteit van deze nieuwe Tarraco FR komt op alle fronten tot uiting: in de dynamische accenten van het exterieur, in het interieur én in de krachtige motoren inclusief vierwielaandrijving voor het topmodel. 



1SEAT Tarraco FR 19

Het front valt op door de speciale FR-grille en de volledig in carrosseriekleur uitgevoerde, dynamisch gelijnde bumpers. Blikvangers en profil zijn de 19 inch lichtmetalen velgen (20 inch optioneel), dorpels in carrosseriekleur en de zwarte afwerking van de wielkasten. Buitenspiegels in Cosmo-grijs evenals zwarte dakrails en raamstijlen ronden de FR-look daar stijlvol af. 

Ook de achterzijde laat zich met de grote achterspoiler en diffuser met geïntegreerde uitlaten van zijn meest sportieve kant zien. De nieuwe exterieurkleur Merlot Red is ook beschikbaar voor de Tarraco FR.

Sportiviteit met hoofdletters

Het interieur van de SEAT Tarraco FR is eveneens uitgesproken sportief. Dat begint al bij de standaard sportieve kuipstoelen met geïntegreerde hoofdsteunen. De bestuurdersstoel is elektrisch verstelbaar en heeft een geheugenfunctie. Alle zitplaatsen zijn bekleed met een speciale, hoogwaardige stof in sportief-luxe motieven en zijn afgewerkt met rode stiksels. Ook heeft de FR het nieuwe multifunctionele stuur, uitgevoerd met leer en FR-logo. De aluminium pedalen en zwarte hemelbekleding maken het sportieve interieur helemaal af. Het hightech karakter komt tot uiting in de standaard Virtual Cockpit, een infotainmentsysteem met 8,25 inch display, Full Link smartphone-integratie en alle online mogelijkheden van SEAT CONNECT. Geavanceerde assistentiesystemen als vermoeidheidsherkenning, Lane Assist, Front Assist inclusief City-noodremfunctie en Multi Collision Brake dragen bij aan veiligheid van topklasse.

Optioneel is de Tarraco FR leverbaar met een derde zitrij (twee extra zitplaatsen). Een andere interessante optie is het Upgrade Business-pakket met navigatiesysteem met 9,2 inch scherm, een draadloze lader en antenneversterker voor smartphones, een alarmsysteem, 360°-camera, Adaptive cruise control, verkeersbordenherkenning, grootlichtassistent, dodehoeksensor (Side Assist) met uitparkeerassistent en Pre-crash & Roll-over Assist.

testseat tarraco 01 hq1

De SEAT Tarraco FR gebruikt een gamma van nieuwe en geoptimaliseerde motoren op benzine (TSI) of diesel (TDI) die hem de prestaties geven die passen bij een model met het FR-logo, maar die ook rekening houden met de nood om de uitstoot te verlagen.

Naast al die traditionele aandrijflijnen brengt de grote SUV ook plug-inhybridetechnologie naar het segment, waarbij een verbrandingsmotor met elektrificatie wordt gecombineerd. Dat geeft een opwindende manier van rijden terwijl het maximale gebruik van elektrische aandrijving SEAT-overstap op een meer duurzame kijk op mobiliteit ondersteunt.

Diesel blijft in de kern van de Tarraco en de FR maakt gebruik van twee 2.0 TDI-motoren, een met 150 pk (110 kW) en een met 200 pk (147 kW).

Het gamma omvat een 2,0-liter met een vermogen van 150 pk (110 kW) die is gekoppeld aan een manuele zesversnellingsbak of een zeventraps DSG-automaat.

Een nieuwe en sterkere 2.0 TDI met 200 pk (147 kW) en een koppel van 400 Nm (voordien: 2.0 TDI 190 pk/140 kW) is eveneens beschikbaar. Hij wordt gecombineerd met een nieuwe zeventraps DSG-automaat met dubbele koppeling (DQ381), die uitsluitend met 4Drive wordt gecombineerd.

Alle TDI-motoren introduceren een nieuw SCR-systeem met dubbele dosering dat een dubbele AdBlue-injectie omvat om de NOx-uitstoot aanzienlijk te verminderen in vergelijking met de dieselmotoren van de vorige generatie. Het resultaat is een gamma dieselmotoren die voldoen aan de strenge eisen van de Euro 6AP-uitstootnormen.

Het TSI-benzinegamma bestaat uit motoren met een cilinderinhoud van 1,5 tot 2,0 liter en met een vermogen van 150 pk (110 kW) tot 190 pk (140 kW).

De 1.5 TSI ontwikkelt 150 pk (110 kW)/250 Nm en is verkrijgbaar met ofwel een nieuwe manuele zesversnellingsbak of een zeventraps DSG-automaat.

De krachtigste benzineoptie is de 2.0 met 190 pk (140 kW)/320 Nm, die steeds wordt gecombineerd met een DSG-versnellingsbak met dubbele koppeling en vierwielaandrijving 4Drive.

Begin 2021 zal de SEAT Tarraco ook een geavanceerde plug-inhybride variant krijgen die een geruststellend prestatiepeil biedt terwijl de bredere impact van het model op het milieu wordt geminimaliseerd.

De combinatie van een 1,4-liter grote TSI-benzinemotor met een elektromotor, een lithium-ionbatterij van 13 kWh en een zestraps DSG-versnellingsbak ontwikkelt 245 pk (180 kW) aan vermogen en 400 Nm aan koppel.

De plug-inhybride versie laat bestuurders ook een puur elektrische modus gebruiken die een rijbereik geeft van tot 60 kilometer op enkel de stroom die in de batterij van de wagen is opgeslagen. Dat is perfect voor meer efficiëntie of om te rijden op stadswegen waar de luchtkwaliteitsnormen strenger zijn.

Advies voor uw volgende bedrijfswagen?

Op zoek naar de ideale laadoplossing?

Afbeelding galerij

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy