vrijdag, 04 september 2020

Audi-personeel helpt Taycan-productie bijbenen

Geschreven door  Dieter Quartier
Audi-personeel helpt Taycan-productie bijbenen © Porsche AG
Porsche kan de vraag naar de elektrische Taycan niet bij houden. De fabriek in Zuffenhausen is voorzien op 20.000 stuks per jaar, maar met de hulp van Audi kan die capaciteit worden opgetrokken naar 40.000.


De verkoop van de Taycan leek maar traag op gang te komen. De initieel beschikbare modellen – de Turbo en Turbo S – waren stevig aan de prijs en konden geen grote schare klanten overtuigen, allicht ook omdat ze niet beter presteerden dan de Tesla Model S Performance en toch minstens € 60.000 meer moesten kosten. 

Intussen is het gamma naar beneden toe uitgebreid en blijkt vooral de Taycan 4S populair. Die is met een vanafprijs van zo’n € 110.000 “slechts” € 10.000 duurder dan de voorgenoemde Californiër, maar vooral ook een kleine € 50.000 goedkoper dan de Taycan Turbo. De bestellingen stromen binnen en om de leveringstermijn niet dramatisch te doen oplopen en aldus klanten te verliezen, worden er sinds juni mensen van de Audi-fabriek in Neckarsulm getransfereerd naar Zuffenhausen.

De voorgenoemde Audi-fabriek bouwt de A4, A5, A6, A7, A8 en R8 en kampt met het omgekeerde probleem: overcapaciteit. Door de personeelstransfer kunnen ontslagen vermeden worden. Het ziet er overigens naar uit dat Porsche nog langer op de hulp van Audi-personeel zal moeten rekenen gezien de nakende lancering van de Taycan Cross Turismo en de komst van een elektrische Macan tegen 2022.  

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy