dinsdag, 30 juni 2020

Land Rover Defender “Hard Top” is terug van weggeweest

Geschreven door  Stijn Blanckaert
Land Rover Defender “Hard Top” is terug van weggeweest © JLR
De nieuwe Defender is een stuk luxueuzer en verfijnder dan zijn voorganger, maar behoudt zijn meesterschap op het terrein. Binnenkort voelen we de nieuwe Defender aan de tand en kan u er hier alles over lezen. Intussen maakte Land Rover ook bekend dat het voor de lichte vrachtuitvoeringen van de Defender 90 en 110 opnieuw de naam “Hard Top” zal gebruiken.


De Defender Hard Top, die later dit jaar wordt gelanceerd, is als bedrijfsvoertuig bestemd voor professionals. De naam ‘Hard Top’ dateert uit 1950, toen er een demonteerbare Hard Top werd gelanceerd om de inzittenden van de eerste Land Rovers extra veiligheid en bescherming tegen weersinvloeden te bieden. De nieuwe Defender Hard Top zet die filosofie voort en deelt zijn vaste metalen dak en silhouet met het origineel.

Sinds zijn wereldpremière in september vorig jaar heeft Land Rover een grote wereldwijde vraag naar de nieuwe Defender 90 en 110 opgetekend. De aluminiumintensieve D7x-koetswerkarchitectuur van de Defender is drie keer stijver dan de beste ‘body-on-frame’-designs. De Defender Hard Top neemt de sterke koetswerkstructuur en de nieuwste elektrische voertuigarchitectuur (EVA 2.0) over van de personenwagenversies en wordt door Land Rover Special Vehicle Operations ontwikkeld om een ongeëvenaarde duurzaamheid, functionaliteit en robuustheid te verzekeren.  

De Hard Top-versies van de 90 en 110 hebben allebei recht op een onafhankelijke ophanging met schroefveren, terwijl de 110 ook kan beschikken over een geavanceerde elektronische luchtvering. Beide systemen blijven uiterst capabel offroad met een bodemvrijheid van 291 mm, terwijl de 110 Hard Top een oprij-, overschrijdings- en afrijhoek van respectievelijk 38, 28 en 40 graden heeft (in de Off-Road-stand). De volledige technische details worden later dit jaar bevestigd.

Het indrukwekkende laadvermogen en het sleepvermogen tot 3.500 kilogram maken de nieuwe Defender tot de ultieme 4x4 voor bedrijven. De Defender pakt uit met tal van technologieën om in alle veiligheid aanhangwagens te koppelen en ermee (achteruit) te rijden. Het intelligente sleepassistentiesysteem bij achteruitrijden (Tow Assist) maakt moeilijke parkeermanoeuvres minder stresserend door bestuurders de mogelijkheid te geven om aanhangwagens met hun vingertoppen te besturen via een draaiknop op de middenconsole.

De maximale doorwaadbare diepte van 900 mm wordt ondersteund door het nieuwe waadprogramma van Terrain Response 2, dat bestuurders in het volste vertrouwen door diep water kan laten waden. 

Het moduleerbare interieur heeft geen tweede of derde zetelrij, maar kan dankzij de optionele klapstoel op de eerste zetelrij nog steeds drie personen vervoeren.

Het gloednieuwe Pivi Pro-infotainmentsysteem met aanraakscherm biedt een intuïtieve bediening van alle belangrijke voertuigfuncties, waaronder een naadloze smartphone-integratie met Apple CarPlay en Android Auto.

Pivi Pro maakt gebruik van dubbele eSIM-technologie die de software-updates Over-The-Air (SOTA) mogelijk maakt, zodat klanten updates voor diverse voertuigsystemen kunnen downloaden. 

De nieuwe Defender Hard Top-modellen beschikken ook over een compleet gamma geavanceerde rijhulpsystemen. Het 3D-omgevingscamerasysteem geeft de wagen volledig weer op het centrale aanraakscherm, zodat bestuurders veilig kunnen manoeuvreren in krappe ruimtes of de wagen in de buurt van voorwerpen kunnen plaatsen die klaar staan om in te laden.

Het gebruiksgemak zal worden verhoogd met de Remote-smartphone-app, waarmee bedrijven de locatie, het brandstofpeil en de reisgeschiedenis van hun wagen vanop afstand kunnen volgen voor een ultieme gemoedsrust en veiligheid.

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy