woensdag, 27 mei 2020

BMW X2 xDrive 25e: voor wie de plug-inhybride X1 te gewoontjes is

Geschreven door  Dieter Quartier
BMW X2 xDrive 25e: voor wie de plug-inhybride X1 te gewoontjes is © BMW
Plaats een 125 pk sterke 1,5 liter-driecilinder tussen de voorwielen, zet een 95 pk sterke elektromotor op de achteras et voilà: je hebt de aandrijflijn van de BMW X2 xDrive 25e, die inderdaad werd overgenomen uit de 2-Reeks Active Tourer en de Mini Countryman. Met een systeemvermogen van 220 pk heeft de strakke X2 genoeg aan 6,8 seconden om naar honderd per uur te sprinten.



De juice voor de elektromotor zit opgeslagen in een batterijpakket van 10 kWh onder de achterbank. De kofferruimte komt dus niet in het gedrang. Die 10 kWh brengt je volgens de WLTP-cyclus 53 kilometer van huis. Volgens dezelfde meetmethode stookt deze PHEV gemiddeld 1,9 liter per 100 kilometer, wat overeenstemt met een CO2-uitstoot van 43 g/km. 

Een koopje is de X2 xDrive 25e allerminst. Hij is exact € 1.000 duurder dan de gelijk gemotoriseerde X1 en is volgens de Belgische importeur zelfs een forse € 6.200 meer waard dan de technisch zeer gelijkaardige 2-Reeks Active Tourer 225xe. Terecht of pure marketing?

Advies voor uw volgende bedrijfswagen?

Op zoek naar de ideale laadoplossing?

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy