woensdag, 22 april 2020

Range Rover Evoque en Land Rover Discovery Sport aan de stekker

Range Rover Evoque en Land Rover Discovery Sport aan de stekker © JLR
De nieuwe Range Rover Evoque en Land Rover Discovery Sport zijn voortaan ook leverbaar als Plug-in Hybrid Electric Vehicle, PHEV. De premium SUV’s bieden de prestaties, verfijning en bekwaamheid die is te verwachten van een Range Rover en Land Rover in combinatie met een elektrische actieradius tot 66 kilometer en een gemiddelde CO2-uitstoot van 32 g/km. De Plug-in Hybride-versies van de Range Rover Evoque en Land Rover Discovery Sport krijgen de aanduiding P300e.


De Range Rover Evoque P300e en Land Rover Discovery Sport P300e zijn gebaseerd op het state of the art platform Premium Transverse Architecture van Land Rover. Bij de ontwikkeling hiervan heeft Land Rover rekening gehouden met een mogelijk elektrische aandrijving zonder dat dit ten koste gaat van de toonaangevende offroad capaciteiten van het merk. De nieuwe Range Rover Evoque P300e en Land Rover Discovery Sport P300e worden leverbaar naast de al bestaande modellen met een 48 Volt Mild Hybride-aandrijflijn. 

De Range Rover Evoque en Land Rover Discovery Sport P300e combineren een 1.5 liter 3-cilinder benzinemotor (200 pk) met een elektromotor van 109 pk. Die is geïntegreerd in de achterwielophanging en haalt zijn energie uit een lithium-ion batterij (15 kWh) die onder de achterbank zit. De Range Rover Evoque P300e accelereert in 6,4 seconden vanuit stilstand naar 100 km/uur. De Land Rover Discovery Sport P300e doet hier slechts 0,2 seconden langer over. Beide SUV’s kunnen tot een snelheid van 135 km/uur volledig elektrisch rijden. 

De Range Rover Evoque P300e heeft een CO2-emissie van slechts 32 g/km gemiddeld (WLTP). De elektrische range bedraagt tot 66 kilometer. Het brandstofverbruik is een indrukwekkende 1,4 l/100 km gemiddeld. 

De Land Rover Discovery Sport P300e komt op alleen elektrokracht tot 62 kilometer ver. Het brandstofverbruik is 1,6 l/100 km gemiddeld. De CO2-uitstoot bedraagt slechts 36 g/km gemiddeld. 

Laden

De nieuwe Range Rover Evoque P300e en Land Rover Discovery Sport P300e zijn leverbaar met een laadkabel Mode 2. Hiermee kan de batterij via een normaal stopcontact in 6 uur en 42 minuten worden opgeladen, bijvoorbeeld ’s-nachts als de auto toch stilstaat. Met de laadkabel Mode 3 gaat laden sneller, in slechts 1 uur en 24 minuten is de batterij 80% vol. Deze laadkabel is geschikt voor een wallbox of openbaar laadpunt van 7 kW (AC, wisselstroom). Met het groeiende aantal openbare DC-laadpunten (gelijkstroom) is de batterij het snelst op te laden, namelijk met 32 kW in een halfuur (80% van de capaciteit). De laadaansluiting bevindt zich op het achterspatbord. 

Met de speciale InControl Remote-app voor smartphones blijven eigenaren altijd verbonden met hun Range Rover Evoque P300e of Land Rover Discovery Sport P300e. Hiermee kunnen ze waar dan ook de laadstatus van hun auto controleren, de auto gereedmaken voor vertrek en tijden instellen waarop energietarieven lager zijn. 

Eigenaren kunnen voordat ze met hun auto wegrijden de batterij en het interieur op de gewenste temperatuur laten brengen. Hierbij wordt dan gebruik gemaakt van de energie op het moment dat de auto ingeplugd is en niet als de auto rijdt. De energie tijdens het rijden wordt dan louter toegepast om de elektrische actieradius te maximaliseren en het rijcomfort te verhogen. 

De nieuwe Discovery Sport P300e PHEV is verkrijgbaar vanaf € 50.650. De nieuwe Range Rover Evoque P300e PHEV is er vanaf € 52.100.

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy