dinsdag, 10 september 2019

Officieel: de nieuwe Land Rover Defender

Officieel: de nieuwe Land Rover Defender © JLR
Dit is de nieuwe Land Rover Defender. Het icoon dat opnieuw uitgevonden is. De New Defender is innovatief, robuust en vormt dankzij zijn capaciteiten de benchmark in zijn klasse.


In zeventig jaar tijd heeft Land Rover wereldwijd de harten van ontdekkingsreizigers, hulporganisaties en avonturiers veroverd. De Defender heeft zich in de extreemste omstandigheden bewezen. De New Defender completeert het Land Rover-gamma, dat verder bestaat uit de Discovery familie (Discovery en Discovery Sport) en de Range Rover familie (Evoque, Velar, Sport en Range Rover). De New Defender 110 verschijnt in het eerste kwartaal van 2020 op de markt. De New Defender 90 met kortere wielbasis wordt op een later moment geïntroduceerd.

Karakteristiek design

Land Rover vertaalde de karakteristieke designkenmerken van de iconische Defender naar de eenentwintigste eeuw. De krachtige uitstraling en de typische glaspanelen in het dak dragen bij aan het moderne uiterlijk van de New Defender. Daarentegen grijpen de korte overhang, Alpine-ruiten, zijwaarts opende achterdeur en het separaat gemonteerde reservewiel terug op het verleden. Zij maken de New Defender direct herkenbaar als een echte Land Rover. 

Het no-nonsense karakter van de originele Defender is terug te zien in het moderne interieur waarin structurele elementen en verstevigingen zichtbaar zijn. Innovatieve technologieën zoals de transmissiebediening op het dashboard maken het mogelijk om tussen de twee voorstoelen een extra ‘Jump Seat’ te plaatsen, net zoals in de oorspronkelijke Land Rover Series.

Vijf, zes of 5+2 zitplaatsen

De New Defender 110 is verkrijgbaar met vijf, zes of 5+2 zitplaatsen. De bagageruimte achter de tweede zitrij bedraagt 1.075 liter en is uit te breiden tot maar liefst 2.380 liter. Rails op de bagagevloer zorgen ervoor dat losliggende bagage op zijn plek blijft. Op de bagagerails is een afsluitbare Security Box te plaatsen die bagage tijdens het terreinrijden beschermt. Het maximaal laadgewicht bedraagt 900 kilogram (New Defender 110 P400). De New Defender 90 biedt plaats aan maximaal zes inzittenden - een unieke eigenschap aangezien de New Defender 90 niet langer is dan een gemiddelde, compacte hatchback.

Krachtige en efficiënte aandrijflijnen

De New Land Rover Defender is verkrijgbaar met verschillende efficiënte benzine- en dieselmotoren. Het gamma benzinemotoren bestaat bij de introductie uit de viercilinder P300 met 220 kW (300 pk) en de krachtigere zescilinder P400 met 294 kW (400 pk). De P300 is voorzien van geavanceerde twin-scroll turbotechnologie. De P300 sprint van 0 naar 100 km/u in slechts 8,1 seconden. De CO2-uitstoot bedraagt 227 g/km (NEDC equivalent). 

De P400 heeft een gloednieuwe zes-in-lijn Ingenium-benzinemotor voorzien van twin-scroll turbotechnologie, een geavanceerde 48-volt elektrische supercharger, geïntegreerde startmotor en een 48-volt lithium-ion accupakket. Deze innovatieve technologieën resulteren in een vermogen van maar liefst 294 kW (400 pk) en 550 Nm aan koppel. De acceleratie van 0 naar 100 km/u duurt 6,1 seconden. Het brandstofverbruik bedraagt 220 gr/km (NEDC equivalent). Beide motoren zijn gekoppeld aan een achttraps automaat van ZF en een tussenbak met twee versnellingen. 

Ingenium-dieselmotoren

Verder biedt Land Rover de keuze uit twee viercilinder dieselmotoren: de D200 met 147 kW (200 pk) en de sterkere D240 met 176 kW (240 pk). Beide Ingenium-dieselmotoren zijn voorzien van efficiënte twin-turbotechnologie en produceren 420 Nm koppel. De D200 accelereert van 0 naar 100 km/u in 10,3 seconden en de D240 in 9,1 seconden. Beide dieselmotoren hebben een zeer laag verbruik van 7,6 l/100 km en stoten slechts 199 g/km CO2 uit (NEDC equivalent). Land Rover breidt het motorenaanbod in 2021 uit met een plug-in hybride: de P400e PHEV.

Media

Contact

YesYes BVBA
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy