woensdag, 03 juli 2019

Officieel: dit is de nieuwe Renault Captur (2019)

Bestseller Renault Captur is sinds 2013 op de markt en wist maar liefst 1,2 miljoen klanten te overtuigen. Ook vorig jaar behield hij deze positie en werden er wereldwijd meer dan 230.000 exemplaren verkocht. Maar vandaag is het zover, en presenteert Renault de volledig nieuwe Captur.



NEW CAPTUR CMF B EMBARGO JULY 3 9am Paris Time

De nieuwe Renault Captur maakt  gebruik van een compleet nieuwe bodemgroep. Het is een lichtgewicht en ruim opgezette constructie die plaats biedt aan geëlektrificeerde aandrijflijnen en alle denkbare rijhulpsystemen. Het moduleerbare CMF-B-platform van de Alliantie, dat eerder werd ingewijd door de nieuwe Clio bevat 85 procent nieuwe onderdelen in vergelijking met het platform van de vorige Captur-generatie. Daarmee is de nieuwe Captur klaar voor nu, maar ook voor de verdere toekomst, want in 2020 zal Renault de stekker hybride versie van de Captur voorstellen. Dit wordt de allereerste PHEV van het merk. De stekker hybride technologie wordt door Renault ‘E-Tech’ genoemd.

IMG 1744

De nieuwe Captur heeft duidelijk een robuuster en stoerder voorkomen dan het huidige model. Hij wordt 10 centimeter langer (4,23 meter) en geeft zijn visuele uitstraling een boost met 18” lichtmetalen velgen (naargelang de versie) en een 2 centimeter langere wielbasis (2,63 meter). De koplampen van de nieuwe Captur, die nu vanaf het eerste uitrustingsniveau over ‘full led’-technologie beschikken, nemen de C-vormige lichtsignatuur ('C-Shape') over die de modellen van Renault typeert. Ook achteraan valt de nieuwe C-vormige lichtsignatuur meteen op. Net als de koplampen omvatten de achterlichten bijkomende segmenten: 1 frontaal segment en acht laterale segmenten per licht om hun design en typische 3D-motief te accentueren. Het originele design van de achterlichten, die naadloos aansluiten op het koetswerk van de achterklep, draagt bij tot de bredere uitstraling van de auto. De uiterst expressieve voorbumper onder het bredere radiatorrooster van de nieuwe Captur is niet alleen bedoeld om zijn persoonlijkheid en dynamisme te versterken. Hij voegt ook een functionele toets toe in de vorm van twee brede luchtgeleiders ter hoogte van de wielkasten. Zij gaan turbulentie tegen en verbeteren de aerodynamische prestaties van de wagen om het brandstofverbruik te verminderen.

PHOTO.24 NEW CAPTUR EMBARGO JULY 3 9am Paris Time

De grootste veranderingen vinden we in het interieur terug. Alles is daar anders: het ontwerp, maar vooral ook de materialen. Over alle details is goed nagedacht. Net als de nieuwe Clio doet de nieuwe Captur beroep op de licht naar de bestuurder gedraaide ‘Smart Cockpit’ en voegt er nog een onuitgegeven zwevende console aan toe. Met de nieuwste technologieën en de grootste schermen in deze klasse wil de cockpit een resoluut moderne ergonomie aanbieden om de rijervaring meeslepender te maken.

PHOTO.16 NEW CAPTUR EMBARGO JULY 3 9am Paris Time

Het is echter niet alleen de bestuurdersplaats die revolutionair is. Het hele interieur krijgt een ongekend comfort- en kwaliteitsniveau, dat niet zou misstaan in de hogere segmenten. Met hoogwaardige materialen, een zacht aanvoelende bekleding voor het dashboard, de deurpanelen en de omlijsting van de middenconsole, een verzorgde inrichting en een nieuwe zetelarchitectuur komt die hogere positionering op alle vlakken tot uiting.

PRESENTATION.6 NEW CAPTUR EMBARGO JULY 3 9am Paris Time

Het multimediascherm, een hoofdelement van de ‘Smart Cockpit’, is met zijn diameter van 9,3” (twee keer zo groot als de 7”-versie) het grootste scherm in dit segment. De licht gebogen verticale tablet doet het dashboard groter lijken, geeft het interieur een sterk eigentijdse uitstraling en verbetert de leesbaarheid van het scherm. De naar de bestuurder gerichte tablet biedt met het nagelnieuwe geconnecteerde multimediasysteem Renault EASY LINK een gebruiksvriendelijke interface voor alle multimedia-, navigatie- en infotainmentfuncties, maar ook voor de afstelling van het MULTI-SENSE-systeem en de parameters van de rijhulpsystemen, die zich in alle eenvoud laten aanpassen. Net als de nieuwe Clio beschikt de nieuwe Captur over een digitaal dashboard dat de klassieke analoge tellers vervangt door een digitaal scherm. Het kleurenscherm is 7 tot 10" groot en biedt zeer intuïtieve mogelijkheden om de rijervaring te personaliseren. De 10"-versie zal ook het navigatiesysteem kunnen weergeven. Met zijn twee centrale schermen van 9,3 en 10 duim beschikt de nieuwe Captur over het grootste weergaveoppervlak in zijn klasse.

PHOTO.18 NEW CAPTUR EMBARGO JULY 3 9am Paris Time

De nieuwe Captur is leverbaar met een ruim aanbod aan performante motoren. De instapper, een nieuwe 1.0 TCe (driecilinder-turbomotor) levert 100pk. De 1.3 TCe GPF-motor, die eerder al zijn sporen verdiende in de Captur, Mégane, Scénic en Kadjar beschikt over 130 pk of 155 pk. De 130 pk is leverbaar met een manuele zesversnellingsbak of een zeventrapsautomaat met dubbele koppeling. De 155 pk-versie is steeds gekoppeld aan de zeventrapsautomaat. Dieselen doe je met een 1.5 Blue dCi die 115 pk produceert.

De nieuwe Captur is vanaf 2020 ook beschikbaar met een plug-in hybride aandrijflijn. Dit is een primeur voor Groupe Renault, de plug-in hybride aandrijflijn is voor de nieuwe Captur ontwikkeld en maakt gebruikt van alle expertise van de groep als Europese leider op het gebied van elektrische mobiliteit. 

De E-TECH Plug-in-aandrijving van de nieuwe Captur wordt aangedreven door een 1.6-benzinemotor gekoppeld aan twee elektromotoren, een innovatieve transmissie met diverse modi, een batterij van 9,8 kWh en een Mode 2-compatibele laadaansluiting voor huishoudstopcontacten en een Mode 3-aansluiting voor laadpalen. Het gecombineerd vermogen bedraagt 160 pk. Zuiver elektrisch kan hij tot 120 km/u halen en de elektrische actieradius bedraagt 45 kilometer, goed voor dagelijks woon- werkverkeer. 

Naar het voorbeeld van de nieuwe Clio brengt de nieuwe Captur rijhulpsystemen binnen het bereik van een groot publiek dankzij het meest complete en geavanceerde aanbod in dit segment. Zo geniet elke bestuurder een maximale gemoedsrust.

NEW CAPTUR HTJC EMBARGO JULY 3 9am Paris Time

De meest opvallende nieuwigheid is de Snelweg- en Verkeersassistent, een zeldzame voorziening in het segment van de stads-SUV’s en – algemener gesproken – het segment van de veelzijdige stadswagens. Door het rijcomfort en de gemoedsrust in files en op snelwegen gevoelig te verhogen, zet het systeem een eerste stap in de richting van de zelfrijdende auto. Het wordt bovendien beschikbaar van bij de lancering van de nieuwe Captur.

Naast voorzieningen zoals de 360°-camera en het actieve remhulpsysteem met voetgangers- en fietsersdetectie biedt het ook voor het eerst een waarschuwingssysteem voor dwarsverkeer bij het uitrijden van parkeerplaatsen. Zo verloopt uitparkeren nog veiliger.

Deze geavanceerde rijhulpsystemen (kortweg ADAS) van de nieuwe Captur zijn opgesplitst in drie families: Rijden, Parkeren en Veiligheid. Ze worden verenigd onder de noemer Renault EASY DRIVE. Hun afstelling is eenvoudig te bekijken en aan te passen via het aanraakscherm van het multimediasysteem Renault EASY LINK.

De nieuwe Renault Captur staat vanaf het najaar in de showroom, prijzen en exacte specificaties maakt het merk later bekend.

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy