woensdag, 01 mei 2019

400 pk sterke 3.0 Ingenium-benzinemotor voor Range Rover

400 pk sterke 3.0 Ingenium-benzinemotor voor Range Rover © JLR
De Range Rover staat bekend om zijn toonaangevende luxe en raffinement en zijn traditionele terreincapaciteiten. En met de nieuwste 3.0 zescilinder-benzinemotor uit de Ingenium-familie gaan betere prestaties en snellere responsen hand in hand met een lager brandstofverbruik aan de top van het segment van de luxe-SUV’s.


De jongste Ingenium-motor levert 400 pk en 550 Nm koppel, genoeg om de nieuwe Range Rover in 6,3 seconden van 0 naar 100 km/u te stuwen en een topsnelheid van 225 km/u te geven.

Dankzij de introductie van een elektrische compressor, die een onmiddellijke boost produceert door in 0,5 seconden tot 65.000 t/min te halen, staat de soepele en alerte zescilinder-in-lijn garant voor een indrukwekkende koppelrespons die normaal is voorbehouden aan veel grotere motoren. Dat is te danken aan de optimale coördinatie tussen de elektrische compressor en de ‘twin-scroll'-turbocompressor, die turbovertragingen nagenoeg helemaal elimineert.

De innovatieve combinatie van geavanceerde voorzieningen omvat een ‘twin scroll’-turbo, die samenwerkt met een continu variabele kleplifthoogte om de nieuwe motor zo efficiënt mogelijk te laten ademen en zo het vermogen te maximaliseren. Dat komt niet alleen de prestaties en de verbruiks- en emissiecijfers ten goede, maar verzekert ook het evenwicht en raffinement dat klanten van een Range Rover verwachten.

Deze voorzieningen, ondersteund door de nieuwste Ingenium-benzinemotor, maken deel uit van de MHEV-aandrijving (Mild Hybrid Electric Vehicle), die als doel heeft om de efficiëntie van het gamma te verbeteren met een verbruik van 9,3 l/100 km en een CO2-uitstoot van 212 g/km* over de gemengde cyclus (NEDC-equivalent). Deze aandrijving is de jongste stap die Jaguar Land Rover heeft ondernomen om tegen 2020 van al zijn nieuwe modellen een geëlektrificeerde versie aan te bieden.

De jongste 3.0 motor, die een nieuw stop-startsysteem omvat, is gekoppeld aan een elektromotor die energie kan recupereren tijdens het vertragen om deze op te slaan in een 48V-batterij. Die energie kan vervolgens opnieuw worden ontplooid bij wijze van koppelondersteuning en reduceert zo de belasting op de motor en dus de CO2-uitstoot.

Nick Rogers, Executive Director of Product Engineering bij Jaguar Land Rover, verklaarde: “Met de introductie van de nieuwste 3.0 zescilinder-in-lijn werden de traditionele Range Rover-waarden naar een nog hoger niveau getild. Geavanceerde technologieën, zoals de continu variabele kleplifthoogte, werken samen met het ‘mild hybrid’-systeem dat energie recupereert terwijl men rijdt, om zo het verbruik en de emissies te beperken. Zo wordt energie die anders verloren gaat, gebruikt om de elektrische compressor aan te drijven. Dat komt de koppelcurve bij lage toerentallen ten goede en verbetert zo de respons en de capaciteiten van de auto. Het superieure comfortpeil is te danken aan de natuurlijke gewichtsbalans van de motor, waardoor deze erg soepel draait.”

Bovendien omvat het opgewaardeerde kleurenpalet twee nieuwe tinten, aangezien Eiger Grey het vroegere Corris Grey vervangt en Portofino Blue in de plaats komt van Loire Blue. Klanten kunnen voortaan ook opteren voor nieuwe glanzend zwarte 22” lichtmetalen velgen, die de bestaande velgen van 21 en 22” aanvullen.

De koplampen van de Range Rover werden opgewaardeerd en omvatten nu twee nieuwe standaardvoorzieningen. ‘Sign Post Dimming’, dat beschikbaar is op de Matrix- en Pixel-ledsystemen, identificeert verkeersborden en schakelt individuele leds uit die op het bord kunnen weerkaatsen en de bestuurder kunnen verblinden. Het Pixel-systeem werd bovendien aangevuld met de ‘Tourist’-modus, waarmee de bestuurder de lichtbundel kan bijregelen door in te stellen of hij aan de linker of rechterkant van de weg gaat rijden.

De connectiviteit werd opgewaardeerd met het nieuwe smartphonepack, dat standaard wordt gemonteerd op het hele gamma. Met Apple CarPlay om mobiele toestellen te bedienen via het scherm van de wagen, geeft dit pack een intuïtieve toegang tot de favoriete compatibele apps van de klant, zoals navigatie en muziekstreaming.

Eigenaars kunnen ook nog steeds genieten van de traditionele terreinvoorzieningen zoals Terrain Response 2. Bovendien beschikt de nieuwe Range Rover over een hele waaier aan veiligheidssystemen zoals de optionele adaptieve snelheidsregelaar – met Stop & Go en Steer Assist – alsook het High Speed Emergency Braking-systeem.

Het gemoderniseerde kleurenpalet, de verbeterde ledverlichting en de verbeterde connectiviteit zijn, net als de nieuwe Ingenium-motor met 400 pk beschikbaar op de jongste Range Rover Sport. De nieuwste, 400 pk sterke Ingenium-motor, die werd gelanceerd op de speciale reeks HST, is nu ook verkrijgbaar op andere uitrustingsniveaus.

De nieuwste Range Rover is vanaf nu te bestellen in België voor prijzen vanaf € 115.800

Contact

YesYes BVBA
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy