woensdag, 17 april 2019

Dit is de nieuwe Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+

Dit is de nieuwe Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ © Daimler
Mercedes-AMG vernieuwt de succesvolle GLC 63 4MATIC+ modellen. De SUV en Coupé zijn voorzien van een nieuw, nog markanter lichtdesign alsmede het MBUX infotainmentsysteem met AMG-specifieke functies en weergaves. De nieuwe rijdynamiekregeling AMG DYNAMICS en het sperdifferentieel aan de achteras, dat nu bij alle modellen elektronisch wordt geregeld, maakt een nog veelzijdiger rijervaring mogelijk.



Het zijn bovendien de enige modellen in hun klasse die worden aangedreven door een achtcilinder biturbomotor. Voor maximaal rijplezier zorgt ook het luchtgeveerde onderstel met adaptief verstelbare demping, de vierwielaandrijving met volledig variabele koppelverdeling en het high-performance composietremsysteem. De midsize Performance-SUV biedt tevens veel ruimte voor passagiers en bagage, een variabel interieur, een omvangrijke veiligheidsuitrusting en een hoge mate van langeafstandscomfort.

De SUV en Coupé zijn leverbaar als basismodel en als S-model: de 4,0-liter V8-AMG-biturbomotor levert een vermogen van 476 pk of in het S-model 510 pk met een maximumkoppel van respectievelijk 650 en 700 Nm. De sprint van 0 naar 100 km/h voltooit de GLC 63 4MATIC+ in 4,0 seconden, in de GLC 63 S 4MATIC+ slechts 3,8 seconden. De topsnelheid bedraagt 250 km/h (elektronisch begrensd, met het AMG Driver's Package 270 km/h), 280 km/h voor het S-model. De indrukwekkende rijdynamiek is onder meer het gevolg van het luchtgeveerde AMG RIDE CONTROL+-onderstel met adaptief verstelbare demping, het voor alle modellen elektronisch geregelde sperdifferentieel aan de achteras en de dynamische motorsteunen, die nu standaard zijn bij het S-model.

In het exterieurdesign springt het expressieve front onmiddellijk in het oog, met de AMG-grille die naar onderen toe breder wordt en voorzien is van verticale zwarte lamellen. De nieuw vormgegeven, smallere high-performance led-koplampen versterken met hun fakkellook voor de dagrijverlichting de soevereine uitstraling. De brede voorbumper met jetwingdesign benadrukt, in combinatie met de grote frontsplitter, het hoge vermogen van de nieuwe modellen. Door af te zien van een fijnmazige grille, wordt de koeltechnologie zichtbaar – een typisch kenmerk uit de autosport en opnieuw een uiterlijk verschil met de andere GLC-modellen. Bredere wielkasten voor en achter benadrukken de krachtige uitstraling

De dorpelverbreders zorgen ervoor dat de SUV en Coupé lager lijken te liggen en het laat de auto’s in zijn geheel langer lijken. De gespierde achterzijde wordt gekenmerkt door een brede achterbumper en de diffusor. De nieuw vormgegeven led-achterlichten zorgen eveneens voor een unieke lichtsignatuur – met markante lichtblokken in Edge-Light uitvoering met achtergrondverlichting. Twee trapeziumvormige dubbele uitlaatpijpen met hoogglans chroom laten het uitlaatsysteem fraai ogen.

Het S-model is te herkennen aan exclusieve designhighlights. Hiertoe behoren de 20 inch vijf-dubbelspaaks lichtmetalen velgen, dorpelverbreders met accenten in mat iridiumzilver en de achterskirt met diffusorvinnen inclusief een diffusorpaneel met sierlijst in mat iridiumzilver.

Het interieur onderstreept de ambitie van de nieuwe, middelgrote Performance-SUV om wat rijdynamiek betreft toonaangevend te zijn in zijn klasse. De bestuurder en voorpassagier zitten standaard op sportstoelen in lederlook ARTICO/microvezel DINAMICA, die een uitstekende zijdelingse ondersteuning koppelen aan een functionele ergonomie.

Het dashboard is standaard bekleed met lederlook ARTICO zwart met contrastsiernaden. De hoogwaardige uitstraling wordt aangezet door sierdelen in aluminium. Het touchpad wordt geflankeerd door de AMG DYNAMIC SELECT-schakelaar en talrijke AMG-specifieke bedieningselementen, waaronder de toets voor het drietraps AMG RIDE CONTROL+-onderstel, het drietraps ESP® of de toets voor de AMG Performance-uitlaat met klepbediening.

Het S-model krijgt een nog omvangrijkere uitrusting, inclusief een AMG-stuurwiel in nappaleder/microvezel DINAMICA zwart en AMG-emblemen in de voorste hoofdsteunen in combinatie met een lederuitrusting.

Extra informatie voor een nog sportievere rijervaring

Via het AMG-menu kan de bestuurder veel extra informatie oproepen, die de rijervaring nog sportiever maakt, zoals warm-up, set-up, g-force en motorgegevens. Ook het multimediadisplay met touchscreen maakt bepaalde voertuigfuncties nog tastbaarder, onder meer door de animated weergave van rijassistentie-, voertuig- en communicatiesystemen alsmede AMG TRACK PACE. Er is ook de AMG TRACK PACE-weergave in het optionele head-up display met circuitgraphics, bochten, rempunten, gemiddelde snelheid en rondetijden. Daarnaast is er een digitale weergave van de snelheid en de versnelling die op dat moment is ingelegd. De handmatige transmissiemodus wordt weergegeven door een gele ‘M’ en een indicator wanneer het maximale toerental is bereikt en wanneer er geschakeld moet worden, een feature waarvoor de wereld van de Formule 1 een inspiratiebron vormde.

Contact

YesYes BVBA
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy