donderdag, 22 november 2018

Officieel: de nieuwe Range Rover Evoque

Officieel: de nieuwe Range Rover Evoque © JLR
Vandaag stelt Range Rover de nieuwe  aan de wereld voor. De originele luxe urban SUV is nu nog beter geworden en voelt zich thuis in de stad en daarbuiten. Met een uitgebreid assortiment van hybride-aandrijflijnen sluit de Evoque zich naadloos aan bij de Range Rover Velar, Range Rover Sport en Range Rover.



RR EVQ 20MY Static ND 221118 04

De nieuwe Range Rover Evoque, de grondlegger van het luxe, compacte SUV-segment, is een verfijnde evolutie van het origineel. De compact SUV won meer dan 225 internationale prijzen en werd meer dan 775.000 keer verkocht. De Range Rover Evoque wordt ontworpen en gebouwd in Engeland en bedient de moderne consument met een unieke beleving en baanbrekende technologieën.

   RR EVQ 20MY Dynamic ND 221118 06

De diamantachtige, stijlvolle Matrix-LED-koplampen zorgen voor een verfijnd aanzicht van de voor- en achterzijde van de auto. De verzonken deurgrepen en dynamische richtingaanwijzers dragen bij aan het vloeiende design van de Evoque. Optionele R-Dynamic-details en koperen accenten versterken de luxe uitstraling.

De solide proporties worden versterkt door zijn krachtige schouders en indrukwekkende wielkasten die, samen met de 21-inch wielen, een sterke en dynamische indruk maken.


REV2018

Binnenin de Range Rover Evoque zorgen een overzichtelijke structuur en eenvoudige lijnen voor een minimalistische uitstraling. De zorgvuldig gekozen materialen, die bestaan uit gerecycled plastic, zoals Kvadrat-stof en Miko-suède, vormen een luxe alternatief voor lederen bekleding. Het Touch Pro Duo-systeem met snellere software, de 20-voudig elektrische verstelbare stoelen en interieurionisatie dragen bij aan de ruimtebeleving van het interieur.


Het design van de nieuwe Range Rover Evoque is zeer herkenbaar, maar door de nieuwe Premium Transverse Architecture, heeft de Evoque meer binnenruimte dan voorheen. Een 20 millimeter langere wielbasis zorgt voor extra beenruimte achterin en meer opbergmogelijkheden in het interieur. Het grotere handschoenenvak en de centrale opbergruimte bieden nu makkelijk plaats aan tablets, handtassen en flessen. De bagageruimte is 10 procent groter en breder dan voorheen (591 liter). Een opgevouwen kinderwagen of een set golfclubs past nu met gemak. Met de achterbank in drie delen neergeklapt, neemt de bagageruimte toe tot 1.383 liter.

De nieuwe architectuur is ontwikkeld voor een elektrische aandrijflijn. Een mild-hybridevariant is direct leverbaar en een plug-in hybridevariant volgt één jaar later. Het is de eerste keer dat Land Rover een mild-hybridesysteem verwerkt in een model. Het systeem slaat de energie op die normaal verloren gaat bij het remmen. Een dynamo slaat de energie op in een accu die onder de vloer zit. Bij snelheden tot 17 km/h slaat de motor af wanneer de bestuurder remt. Bij het accelereren ondersteunt de opgeslagen energie de motor om brandstof te besparen. Een stille en efficiënte rijervaring is het resultaat.

De mild-hybride-aandrijflijn is verkrijgbaar met alle Ingenium benzine- en dieselmotoren. Een nog efficiëntere plug-in hybridevariant (PHEV) en driecilinderbenzinemotoren komen volgend jaar op de markt. 

De Nieuwe Range Rover Evoque is vanaf nu te bestellen. In de prijslijst staan drie benzinemotoren met vermogens uiteenlopend van 200 tot 300 pk, dieselen kan met een 150, 180 of 240 pk sterke motor. Prijzen starten vanaf € 38.600.

Contact

YesYes BVBA
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy