maandag, 21 augustus 2017

Officieel: dit is de nieuwe BMW M5!

BMW onthult vandaag de nieuwe M5. De nieuweling wordt voor het eerst aangedreven op de vier wielen (xDrive) en in het vooronder produceert de V8 bi-turbomotor van 4,4 liter met M TwinPower Turbo-technologie maar liefst 600 pk.

De 4,4 liter V8 bi-turbomotor met M TwinPower Turbo-technologie produceert 600 pk en een koppel van 750 Nm. De nieuwe krachtpatser sprint van 0-100 km/u in slechts 3,4 seconden en van 0-200 km/u in 11,1 seconden. De topsnelheid blijft echter elektronisch beperkt tot 250 km/u, maar het als optie verkrijgbare M Driver’s Package voert de pret op tot 305 km/u.

De nieuwe M xDrive die door BMW M GmbH werd ontwikkeld, is de meest imponerende vierwielaandrijving die ooit in het highperformance-segment werd aangeboden. Het karakter van M xDrive kan naar wens worden ingesteld. De bestuurder heeft de keuze uit vijf verschillende configuraties op basis van de combinaties van de DSC-modi (DSC aan, MDM, DSC uit) en M xDrive-modi (4WD, 4WD Sport, 2WD). In de basisinstelling met DSC (Dynamic Stability Control) ingeschakeld en 4WD laat het systeem bij het versnellen uit bochten een lichte slip van de achterwielen toe – en draagt zo bij tot de sportieve wendbaarheid van de nieuwe BMW M5. In de M Dynamic mode (MDM, 4WD Sport) laat M xDrive ook gemakkelijk te controleren drifts toe. De drie M xDrive-modi met DSC uit werden ontworpen om enthousiaste chauffeurs op hun wenken te bedienen en zijn voornamelijk bedoeld voor gebruik op het circuit. Hier heeft de bestuurder de keuze uit drie configuraties tot en met pure achterwielaandrijving (2WD). In deze modus kan de bestuurder zijn eigen drifthoek kiezen en worden kenners verwend met rijdynamiek in haar puurste vorm. 

Ook het koetswerk van de BMW M5 werd herzien ten opzichte van de gewone BMW 5 Reeks om zijn uitdagende dynamische ambities waar te maken. De M ingenieurs hebben de bredere zijpanelen aan de voorkant en de bekleding van de voorbumper aangepast met grotere openingen voor de luchttoevoer naar de koelsystemen en de remmen. Ook nieuw is de achterdiffusor. De vier uitlaatpijpen van het uitlaatsysteem zijn een zichtbare verwijzing naar de kracht die de BMW M5 opwekt, en leveren ook een passend geluidsdecor. 

Geperforeerde en inwendig geventileerde remschijven rondom met blauw gelakte gefixeerde remklauwen met zes zuigers vóór en zwevende remklauwen achter zijn standaard. Optioneel levert BMW koolstof-keramische M remmen, herkenbaar aan de goudkleurige remklauwen. Deze remset is beter bestand tegen extreme belasting en hitte en snoept 23 kilogram van het onafgeveerde gewicht af.

De nieuwe BMW M5 kan vanaf september 2017 worden besteld met levering vanaf de lente van 2018. De basisprijs voor België wordt later bekend gemaakt.

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy