woensdag, 10 december 2014

Hyundai i20 Coupé laat zich zien

Met de New Generation i20 Coupé voegt Hyundai Motor Europe een sportief en dynamisch model toe aan het New Generation i20-gamma.

Hyundai heeft voor het eerst een driedeurs in het B-segment gecreëerd die prat gaat op geheel eigen designelementen, zodat hij zich duidelijk onderscheidt van zijn vijfdeursvariant.

De nieuwe i20 Coupé kan bogen op een uniek silhoet in het B-segment. De A-, B- en C-stijlen zijn verschillend voor de drie- en de vijfdeursversie: bij de Coupé vertonen ze een scherpere hoek, wat zich vertaalt in een dynamischer profiel en een stijlvol aflopende daklijn die 25 mm lager ligt. De Coupé bouwt verder op het thema van het zwevende dak van de vijfdeurs en maakt gebruik van een ranke, zwarte C-stijl die het unieke ontwerp van de achterpartij nog accentueert.

De nieuwe i20 Coupé krijgt eene omgekeerde zeshoekige grille die een harmonieus geheel vormt met de hertekende voor- en achterbumper, de nieuwe zijprofielen en de sportieve dakspoiler. De achterpartij wordt gekenmerkt door een gespierde karakterlijn, die de i20 Coupé een atletische, stoere en vastberaden uitstraling oplevert.

De gesofisticeerde relatie tussen design en functionaliteit komt ook tot uiting in de lichtblokken achteraan. De Coupé heeft recht op zijn eigen aluminium 17- duimvelgen, die zijn sportieve look in de verf zetten. Voor nog meer stijl zorgt de unieke Tangerine Orange-koetswerkkleur, die aan de binnenzijde zijn evenknie vindt onder de vorm van een stijlvol oranje bekleding met bijhorende decoratie, een exclusiviteit voor de Coupé.

De nieuwe i20 Coupé heeft recht op enkele unieke comfortverhogende en kwaliteitsvolle features, die zijn aantrekkingskracht enkel maar versterken. Het grote schuifdak laat het interieur baden in daglicht en versterkt het gevoel van ontspanning en welzijn dat uitgaat van het ergonomische bestuurdergerichte interieurontwerp.

Door zijn hertekende achterpartij doet de Coupé inzake kofferruimte nog 10 liter beter dan de vijfdeurs: met 336 liter breekt hij alle records in zijn segment. De Easy- entry voorstoelen met geheugenfunctie bieden een ongezien comfort en gebruiksgemak, terwijl het interieur van de i20 Coupé dankzij de uitstekend ingedijkte NVH een bijzonder aangename plek om te vertoeven is.

Bovendien heeft de i20 Coupé recht op dezelfde uitgebreide comfort- en veiligheidsvoorzieningen als de vijfdeurs. Zo kan hij onder meer worden voorzien van een verwarmd stuurwiel, een automatische voorruitontdooiing en het Lane Departure Warning System (LDWS), terwijl hij net zo veel been-, hoofd- en schouderruimte biedt als zijn broer met vijf portieren.

De New Generation i20 Coupé kan bogen op een motorenpalet dat werd afgestemd op een optimaal gebruiksgemak in de dagelijkse praktijk. Aan benzinezijde is keuze tussen de alomgeprezen 1,25-liter met 84 pk en de gloednieuwe 100 pk sterke 1,4- liter. Dieselrijders worden op hun wenken bediend met een 1,1-liter van 75 pk en een 1.4 van 90 pk, die beide deel uitmaken van de U-II-motorfamilie. De motoren komen tegemoet aan de noden van een erg breed koperspubliek en voldoen allemaal aan de Euro 6-emissienorm. Ze worden gekoppeld aan een handgeschakelde vijf- of zesversnellingsbak, terwijl de 1.4 op benzine als optie besteld kan worden met een viertrapsautomaat. Verder zorgt het ISG-systeem (start-stop) voor een bijkomende brandstofbesparing in fileverkeer.

In 2015 zal het aanbod bovendien worden vervolledigd met een gloednieuwe 1.0- driecilinder turbobenzine. De nieuwe Kappa 1.0 T-GDi is de eerste uit een nieuwe reeks kleine drukgevoede benzinemotoren, die ontwikkeld werd om betere prestaties en meer rijplezier te koppelen aan een hoog rendement.

De 1.0 T-GDi-motor is beschikbaar met twee vermogens. De standaardversie levert 100 pk en mikt op een maximaal brandstofrendement, terwijl de 'high-power' versie met zijn 120 pk zich vooral richt tot bestuurders die veel belang hechten aan rijplezier. "De nieuwe drukgevoede motoren werden voorzien van nieuwe technologieën zoals rechtstreekse benzine-injectie en een kleine turbolader met enkelvoudig kanaal," verklaart Jürgen Grimm, Head of Powertrain bij Hyundai’s European Technical Center in Rüsselsheim.

De nieuwe i20 Coupé is een van de modellen die Hyundai zal lanceren in de loop van 2015 als onderdeel van zijn Product Momentem 2017-programma. Het nieuwe model zal de verdere groei van het merk stimuleren, met name in het B-segment - het grootste en nog steeds uitbreidende segment in Europa.

De totale verkoop in dit segment bedroeg 2,86 miljoen eenheden in 2013 en wordt zelfs geschat op 3,25 miljoen eenheden tegen 2017. Hyundai heeft de productie van de nieuwe i20 integraal in Turkije gecentraliseerd. Hyundai verwacht jaarlijks 100.000 nieuwe i20's (vijfdeurs en Coupé) te zullen bouwen.

Contact

YesYes BVBA
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy