woensdag, 07 oktober 2015

BMW introduceert pittige M4 GTS

Met de BMW M4 GTS brengt BMW M GmbH het potentieel van de BMW M4 Coupé naar een nieuw, indrukwekkend hoog niveau. De oplage van deze speciale versie is gelimiteerd op zevenhonderd exemplaren wereldwijd. De M4 GTS maakt zijn debuut in het voorjaar van 2016.



Met zijn krachtige, op de autosport geïnspireerde looks en techniek die gericht is op het leveren van grote prestaties is de BMW M4 GTS nadrukkelijk gericht op het gebruik op het circuit. Dat illustreert ook de rondetijd van 7.28 minuten op de legendarische Nordschleife van de Nürburgring, 's werelds meest veeleisende circuit. Tegelijkertijd is de sportiefste BMW M4 – net als de andere BMW M-familieleden – uitstekend geschikt voor het gebruik op de openbare weg. 

BMW M GmbH introduceert de BMW M4 GTS als een speciale uitvoering met een beperkt productieaantal van zevenhonderd exemplaren. Daarmee viert het de 30e verjaardag van de BMW M3, die in productie is sinds 1986. BMW M GmbH laat ook zien hoe dit merk staat voor innovatie in de ontwikkeling van baanbrekende techniek, zoals de hoogstaande M-aandrijflijnen, de onderstellen en lichtgewicht constructies. 

Extra hoog prestatieniveau dankzij innovatieve waterinjectie. 

Het hart van elk BMW M-model is de motor. De BMW M4 GTS is voorzien van de meermaals bekroonde zescilinder-in-lijn turbomotor van de BMW M3/M4. Daaraan heeft BMW M innovatieve waterinjectie toegevoegd, waarmee de 3,0-litermotor aanzienlijk meer vermogen levert: 368 kW (500 pk). Het koppel is toegenomen tot 600 Nm. Desondanks zijn het verbruik en de CO2-uitstoot vergelijkbaar met die van de BMW M4 Coupé: 8,3 l/100 km en 194 g/km). 

De BMW M4 GTS is de radicaalste, krachtigste en meest dynamische variant in het gamma. Hij sprint in slechts 3,8 seconden vanuit stilstand naar 100 km/u en heeft een begrensde topsnelheid van 305 km/u. 

Voorzieningen die de prestaties maximaliseren. 

De standaard zeventraps M DCT-transmissie (met dubbele koppeling) kiest in elke situatie de optimale versnelling, zonder onderbreking van de aandrijfkracht. De bestuurder kan ook handmatig schakelen, met behulp van paddles achter het stuur of de versnellingshendel. Het Drivelogic-schakelprogramma en Launch Control zijn aangepast aan het grotere vermogen van de motor. 

De uiterst lichte, exclusieve lichtmetalen M-wielen in sterspaakdesign 666 M zijn gesmeed en gepolijst, en afgewerkt in Acid Orange. Ze zijn voorzien van Michelin Pilot Sport Cup 2-banden (voor: 265/35 R19, achter: 285/30 R20) die speciaal zijn ontwikkeld voor de BMW M4 GTS. Deze banden zijn essentieel voor de uitstekende mechanische tractie en feedback in bochten. De speciale M-schroefvering met geïntegreerde dempers (‘coilover’) zijn speciaal voor de BMW M4 GTS ontwikkeld. Ze zijn instelbaar en dus aan te passen aan de uiteenlopende eisen van circuits. De lichtgewicht M Carbon-keramische remmen bieden optimaal gevoel en zorgen voor uitstekende vertraging, zelfs onder aanhoudend zware belasting, zoals op de limiet op het circuit. 

Het interieur – exclusief en gericht op de autosport. 

De koolstofvezel M-kuipstoelen zijn helemaal in overeenstemming met het thema van het interieur: gewichtsbesparing. De stoelen wegen zo’n 50% minder dan de sportstoelen in de BMW M4 Coupé. Ze bieden een ideale zitpositie en het comfort voor lange ritten, dankzij hun onovertroffen ondersteuning van het lichaam. De exclusieve bekleding in Alcantara en Merino- leder benadrukken – in combinatie met de M-strepen in de rugleuning, de driepunts veiligheidsgordels en de treklussen van de portieren – het karakter van de BMW M4 GTS: het is zowel een high-performance sportauto als een apart model. De BMW M4 GTS voor de Noord- Amerikaanse markt is voorzien van afwijkende M-kuipstoelen (inclusief een rugleuning met uitsneden), die voldoen aan de wettelijke eisen van Noord-Amerika. 

Het sportstuur is ook bekleed met het exclusieve Alcantara. De markering van de middenstand accentueert het uiterst sportieve karakter van de BMW M4 GTS. En in plaats van de achterbank is de BMW M4 GTS voorzien van een met glasvezel versterkte kunststof (GFRP) plaat. Het schutbord tussen de cabine en de kofferruimte bestaan uit een koolstofvezel sandwichconstructie. Beide zijn bekleed met Alcantara en samen zorgen ze voor een gewichtsbesparing van ongeveer 40% bij deze componenten. 

Het optionele Clubsport-pakket versterkt het racekarakter van de BMW M4 GTS. Het pakket omvat een rolbeugel in Acid Orange achter de voorstoelen, een zespunts veiligheidsgordel die voldoet aan de eisen van de racerij en een brandblusser.

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy