vrijdag, 04 september 2015

Wereldpremière voor de nieuwe BMW 225xe

De nieuwe BMW 225xe plug-in hybride koppelt de BMW eDrive-technologie voor het eerst aan een dwars voorin gemonteerde driecilinder-benzinemotor die de voorwielen aandrijft. Dankzij de elektrische aandrijving van de achterwielen beschikt hij over een deels elektrische vierwielaandrijving, een unicum in dit segment.

Voor de aandrijving zorgt een benzinemotor in combinatie met een elektro-unit. Onder de motorkap hangt de inmiddels bekende 1,5 liter driecilinder turbomotor. Het blok is goed voor 136 pk/220 Nm. Onder de bagageruimte is een elektromotor ondergebracht. Die krachtcentrale ontwikkelt 65 kW, wat het systeemvermogen op 224 pk brengt. Het totale koppel bedraagt 385 Nm. BMW geeft de 225xe genaamde stekkerhybride een lithium-ion accu. De batterij bevindt zich onder de achterbank.

BMW geeft een officieel gemiddeld verbruikscijfer van 2,0 l/100 km op. De CO2-uitstoot ligt op 46 g/km. De waardes worden deels bereikt door de elektrische actieradius van maximaal 41 kilometer. Op puur elektromotor kan overigens maximaal 125 km/u worden gehaald.

De aandrijflijn van de BMW 225xe wisselt automatisch tussen elektro- en verbrandingsmotor of kiest voor een combinatie van beide. Middels de zogeheten eDrive-knop kan de bestuurder ook zelf de gewenste aandrijfmodus bepalen. In bijvoorbeeld de stand MAX eDrive wordt maximaal gebruik gemaakt van de elektro-unit, terwijl in de modus save battery juist de elektrische kracht wordt bespaard.

De nieuwe plug-in maakt zijn debuut in Frankfurt, BMW start dit najaar de productie in de fabriek te Leipzig.

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy