Consternatie alom, toen Harley-Davidson vorig jaar z’n luchtgekoelde Sportsters diende te slachtofferen omwille van Euro5. De instapmodellen uit Milwaukee verdwenen, en een gapend gat verscheen onderaan het gamma, waardoor nieuwe klanten steeds moeilijker de weg vonden naar ‘American Steel’. Amper een jaar later heeft H-D een oplossing in de rangen: die het nieuwe Revolution Max-blok voor ‘t eerst in z’n kleine versie laat zien in de al even nieuwe Nightster.

Soms hebben we al eens last van vooroordelen, voor we een test aanvatten. Zo ook bij de Royal Enfield Classic 350: de zoveelste klassiek vormgegeven motorfiets, een wat karakterloze 350cc-ééncilinder met slechts 20 pk, weinig spannend aan. Maar ik kon er niet verder naast zitten…

Met een nieuwe Versys 650 bij de middenklassers en een Versys 1000 bovenin, wordt Kawasaki’s meest veelzijdige familie in 2022 grondig uitgebreid. Opvallend is dat de Kawasaki Versys 1000 geen doorontwikkeling is van de reeds bestaande S- en SE-versies, maar eerder een terugkeer naar de basis. Que?
Adventurerijden zit in de lift. De BMW R 1250 GS is al jaar en dag de best verkochte motor van het land, Honda’s Africa Twin is een vaste waarde geworden en bij de middenklassers is het drummen om een plaatsje. Er is zelfs een elektrisch alternatief voor wie in stilte op én naast de weg wil rijden. De Zero Motorcycles DS!
Ooit zwoer ik nooit een been te gooien over een blauwe Yamaha Ténéré. Dat dwaze idee kwam er als volgt: begin jaren 80 was iedereen die iets van motorcross kende, fan van André Malherbe. Hij was de eerste motorcrossgod. De kop van een Griekse god, de bankrekening van een Hollywoodster, het lijf van een tienkamper en rijdend op de mooiste motoren ooit gemaakt.

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy