Diesel staat onder druk, ondanks de grote verbeteringen die de constructeurs hebben aangebracht. Tegelijk bieden diesels voor veel bedrijven nog steeds het interessantste financiële en praktische plaatje. Steden willen echter alles en iedereen op elektriciteit zien rijden. Logische oplossing: de combinatie van ‘d’ en ‘e’! Waarom biedt niemand dan dieselhybrides aan?
Het Chinese SAIC is op onze markt vertegenwoordigd met de elektrische Maxus EV80, die verdeeld wordt door Alcomotive. De groep, die ook Hyundai, Suzuki, SsangYong, MG en Isuzu in portefeuille heeft, kondigde vandaag aan dat de elektrische EV80 er dit jaar nog twee broertjes bijkrijgt: een concurrent voor de Renault Kangoo Z.E. en een rivaal voor de VW Crafter.
De markt voor bestelbusjes met plaats voor acht passagiers blijft groeien. Opel wil een graantje meepikken met de derde generatie van de Vivaro Combi. 
Opel mocht de spits afbijten met de Vivaro-e, eerder deze week was het Citroën dat het doek van zijn E-Jumpy haalde en nu is het de buurt aan Peugeot om de e-Expert voor te stellen. De drie middelgrote bestelwagens zijn technisch identiek en bieden dezelfde koetswerk- en batterijmogelijkheden. Kiezen zal dus een kwestie van prijs en merk- of dealervoorkeur zijn.
Het segment van de middelgrote elektrische bestelwagens krijgt er een concurrent bij. Na de Opel Vivaro-e stelt PSA de elektrische variant voor van de Citroën Jumpy, die – u raadt het al – als E-Jumpy door het leven gaat. Hij neemt het op tegen concurrenten als de Maxus EV80, de Mercedes-Benz e-Vito en de gloednieuwe Nissan e-NV200 XL Voltia. 
Nissan verbreedt de diversiteit van de e-NV200-familie met de introductie van de e-NV200 XL Voltia. Deze elektrisch aangedreven bestelwagen is bij uitstek geschikt voor zogeheten ‘last-mile delivery’ in steden. De laadinhoud van 8 m3 is maar liefst 90% groter dan die van de reguliere e-NV200.
Pagina 5 van 5

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy