Nieuws

Digitale update voor Peugeot 308

11 juni 2020
Door Dieter Quartier
Wie vandaag geen megadisplay in zijn dashboard heeft, speelt niet meer mee. Niet dat het een Tesla-tablet moet zijn, maar 10 inch lijkt toch wel een minimum te zijn. Dat beseft ook Peugeot, dat zijn 308 wat bijschaaft en meteen het schermdiagonaal van het centrale i-Cockpit-display vergroot tot 254 mm. Het systeem werd overgenomen uit de recentere 208 en 2008 en biedt dus ook capacitieve aanraaktechnologie. Daarnaast werden de analoge wijzerplaten vervangen door digitale exemplaren.

Onder de motorkap verandert er niets: je kunt nog altijd kiezen uit twee driecilinders op benzine van 1,2 liter (110 of 130 pk) en twee viercilinderdiesels van anderhalve liter (100 pk of 130pk), waarbij de krachtigste varianten gekoppeld kunnen worden aan een achttrapsautomaat. Heethoofden kunnen terecht bij de GTi, die 263 pk en 340 Nm perst uit een drukgevoede 1.6. 

Goed nieuws is ook dat de standaarduitrusting werd uitgebreid met een dual-zone airconditioning, parkeersensoren achteraan en een radio met DAB. Tegen betaling kun je je 308 krijgen met adaptieve cruisecontrol met stop&go-functie, een actieve rijstrookassistent en dodehoekassistent, en een autonome noodrem (AEB) met voetganger- en fietserherkenning.           

Peugeot voorziet ook nieuwe velgdesigns, een nieuwe felblauwe koetswerkkleur (Vertigo Blue) en een Black pack voor wie bepaalde accenten graag in het zwart ziet.  

Deze update zal allicht de laatste zijn voor de huidige 308, die al 7 jaar meedraait. Tijd voor een wissel van de wacht dus – die komt er allicht in 2021. De toekomstige 308 zal zijn platform delen met de volgende Opel Astra en misschien zelfs de opvolger van de Alfa Romeo Giulietta – als die er al komt.

Deel op

Lees meer over


© Autonieuws. Alle rechten voorbehouden. Design door We Cre8 It.