Nieuws
Test
Uitlaat
Nostalgie
Motortest
Focus
Autosalon
Podcast
Bedrijfswagens
Nieuws
Test
Uitlaat
Fiscaliteit & wetgeving
Leasing & financiering
Kostenbeheer (TCO)
Bestelwagens
Alternatieve mobiliteit
Toolkit
Gebruiksvoorwaarden
Privacybeleid
Cookiebeleid
Contact
Adverteren
Follow Us
Facebook
Twitter
Instagram
Youtube
LinkedIn
Nieuws
Categorieën
Nieuws
Test
Uitlaat
Motortest
Focus
Autosalon
Laatste nieuws artikels
Belgische autoverkoop blijft zakken, maar BMW blijft scoren
De e Vitara is de eerste elektrische auto van Suzuki voor Europa
BMW iX3 is nu al niet meer bestelbaar
Is de ROX de voorbode van een ‘halve’ cabriovariant van de Toyota Land Cruiser?
Test
Categorieën
Nieuws
Test
Uitlaat
Motortest
Focus
Autosalon
Laatste test artikels
TEST: BMW XM 50e: Met gemengde gevoelens
TEST: Nissan Qashqai e-Power: mooiere verpakking voor bekende inhoud
TEST: Ford Capri Extended Range AWD: meer dan een marketingverhaal?
CIRCUITTEST: Mercedes-AMG GT 63 Pro 4Matic+: voor gevorderden
Uitlaat
Categorieën
Nieuws
Test
Uitlaat
Motortest
Focus
Autosalon
Laatste uitlaat artikels
Waarom ook de Belgische dealers boos zijn op de Stellantis-directie
Productie bij Audi Brussels zal op 28 februari 2025 volledig stoppen
Chinese autobouwers verschepen nog snel extra EV’s naar Europa
Gaan BMW, Renault en Stellantis echt de mogelijkheden voor een nauwe samenwerking en zelfs alliantie bespreken?
Nostalgie
Motortest
Categorieën
Nieuws
Test
Uitlaat
Motortest
Focus
Autosalon
Laatste motortest artikels
EERSTE TEST: 2023 Kawasaki Z650
EERSTE TEST: 2023 KTM 890 Adventure
TEST: KTM 890 Duke GP: Grand Prix voor een prijsje
EERSTE TEST: 2023 Honda CB750 Hornet
Focus
Categorieën
Nieuws
Test
Uitlaat
Motortest
Focus
Autosalon
Laatste focus artikels
Nieuwe Corporate Sales Director bij Arval Belgium heet Laurent Mélignon
Dieter Hannes is de nieuwe Country Manager van KGM Benelux
Julie Engelborghs is nieuwe marketingdirecteur van Nissan Benelux
Christian Stein benoemd tot Chief Communications Officer van Renault Group
Autosalon
Categorieën
Nieuws
Test
Uitlaat
Motortest
Focus
Autosalon
Laatste autosalon artikels
VIDEO: D’Ieteren salonspecial: waarom auto’s verkopen alleen niet meer volstaat
VIDEO: Audi salonspecial: zijn plug-inhybrides nog interessant?
VIDEO: Skoda @ Brussels Motor Show 2023 - autonieuws.be
VIDEO: KIA salonspecial: het geheim achter het grote succes in België - autonieuws.be
Podcast
Bedrijfswagens
Laatste bedrijfswagens artikels
Belgische autoverkoop blijft zakken, maar BMW blijft scoren
FEBIAC heeft de cijfers voor de inschrijvingen van personenwagens tijdens de eerst...
De e Vitara is de eerste elektrische auto van Suzuki voor Europa
Suzuki heeft in Milaan zijn eerste volledig elektrisch aangedreven auto voor Europ...
5 tips voor de keuze van je bedrijfsauto
Is je huidige salariswagen of auto van de zaak binnenkort aan vervanging toe? Dan ...
Aanbod nieuwe Audi A6 E-Tron al uitgebreid met twee extra varianten
Audi heeft zijn gloednieuwe en elektrisch aangedreven A6 gelanceerd als Performanc...
Categorieën
Nieuws
Test
Uitlaat
Fiscaliteit & wetgeving
Leasing & financiering
Kostenbeheer (TCO)
Bestelwagens
Alternatieve mobiliteit
Toolkit
Gebruiksvoorwaarden
Privacybeleid
Cookiebeleid
Contact
Adverteren
Volg ons
Facebook
Twitter
Instagram
Youtube
LinkedIn
Wetsontwerp bevestigt: alleen 100% elektrische bedrijfswagens behouden aftrek
20 april 2021 | Stijn Blanckaert
Het federaal regeerakkoord stelde al dat het wilde werken aan de vergroening van de bedrijfswagenvloot en vanaf 2026 enkel nog fiscale voordelen wilde laten bestaan voor volledig elektrische firmawagens. Minister van Financiën Van Peteghem (CD&V) maakte zopas in een wetsontwerp duidelijk hoe hij dat wil doen.
Nieuw bandenlabel: eenvoudiger, maar nog lang niet compleet
16 maart 2021 | Dieter Quartier
Vanaf 1 mei 2021 geldt een vernieuwd bandenlabel voor personenwagen- en bestelwagenbanden. Dit nieuwe label moet klanten helpen om bewuster te kiezen voor banden die veiliger, zuiniger en stiller zijn. Het vertelt echter nog steeds niet alles.
Autofiscaliteit 2021: nu juist kiezen is later geld besparen
22 februari 2021 | Redactie
2021 is opnieuw een jaar vol wijzigingen op het vlak van de autofiscaliteit, met name door de introductie van de WLTP als berekeningsbasis.
Breaking news: VAA-minimum stijgt van € 1.360 naar € 1.370 voor 2021
25 december 2020 | Dieter Quartier
We hadden jullie beloofd dat we het nieuwe minimumbedrag van het Voordeel van Alle Aard zouden meedelen zodra de informatie voorhanden was. Dit is net binnengelopen: het minimum-VAA, dat steeds berekend wordt op basis van het indexcijfer van december, stijgt met tien euro ten opzichte van vorig jaar. Een meevaller dus.
Mijn auto heeft twee CO2-waarden… welke is geldig?
15 november 2020 | Redactie
Op 1 januari is het zover: de officiële CO2-uitstoot van alle nieuwe auto’s wordt verplicht gemeten volgens de strengere WLTP-methode. Toch mogen constructeurs nog tot eind 2021 de zogenaamde NEDC 2.0-waarde blijven communiceren. Dat leidt tot heel wat vragen, niet het minst over de voertuigbelastingen.
CO2-Solidariteitsbijdrage voor 2021: nieuwe index en minimum zijn bekend
29 oktober 2020 | Stijn Blanckaert
Werkgevers die hun werknemers een bedrijfswagen ter beschikking stellen die ook voor privédoeleinden (woon-werkverkeer en privékilometers) mag gebruikt worden, moeten daarvoor een solidariteitsbijdrage betalen aan de sociale zekerheid. Die wordt gebaseerd op de CO2-uitstoot en de brandstofsoort van de auto en wordt elk jaar geïndexeerd. De indexatie voor 2021 is intussen bekendgemaakt.
De overstap naar elektrische bedrijfswagens: komt 2026 te vroeg?
06 oktober 2020 | Stijn Blanckaert
Nu we eindelijk een nieuwe regering hebben is nu ook officieel bevestigd dat het regeerakkoord voorziet in een complete overstap naar elektrische bedrijfsauto’s vanaf 2026. Zijn die plannen realistisch? Onder meer D’Ieteren Auto en BMW denken alvast van wel, maar plaatsen een belangrijke “maar” bij die positieve houding…
Elektrische auto’s zullen onvermijdelijk duurder worden
26 september 2020 | Stijn Blanckaert
Nu we na enkele serieuze aarzelingen blijkbaar toch echt een regering zullen krijgen waarin Liberalen, Socialisten, Groenen en de Vlaamse Christendemocraten het beleid uittekenen, ziet het er inderdaad naar uit dat er tegen 2026, en waarschijnlijk ook vroeger al, veel zal veranderen op het vlak van de fiscaliteit van de bedrijfswagens. Dat dit zal leiden tot een hogere Total Cost of Ownership voor (plug-in hybrides en) elektrische auto’s lijkt daarbij onvermijdelijk.
Is een motorfiets van de zaak fiscaal interessant?
09 september 2020 | Stijn Blanckaert
De fiscale aftrekbaarheid van een mooie, krachtige auto én van de brandstof die je ermee tankt is al snel beperkt tot 50 of zelfs maar 40%. Ook het Voordeel van Alle Aard (VAA) van een leuke auto betekent al gauw een financiële privé-aderlating. Is een motorfiets van de zaak dan een alternatief? Autonieuws zocht het voor je uit.
Diesel verdient een toekomst – en dit is waarom
25 augustus 2020 | Dieter Quartier
De Euro 6d-emissienorm zorgt ervoor dat moderne diesels onvergelijkbaar veel minder stikstofoxides (NOx) en roetdeeltjes uitstoten dan sommige van hun illustere voorgangers. Ze stoten bovendien minder CO2 uit. Tijd om je vertrouwen in gasolie te herstellen?
1
2
3
4
Contact
YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen
BTW: BE 0883 567 853
Nieuws
Nieuws
Test
Uitlaat
Motortest
Focus
Autosalon
Nostalgie
Bedrijfswagens
Nieuws
Test
Uitlaat
Fiscaliteit & wetgeving
Leasing & financiering
Kostenbeheer (TCO)
Bestelwagens
Alternatieve mobiliteit
Toolkit
Autonieuws
Adverteren
Contact
Gebruiksvoorwaarden
Privacybeleid
Cookiebeleid
© Autonieuws. Alle rechten voorbehouden. Design door
We Cre8 It
.