Om de versnelling van de elektrificatie van bedrijfswagens te ondersteunen, gaat mobiliteitsaanbieder Athlon Belgium in zee met groene energiepionier Eneco. Dankzij deze samenwerking kan de mobiliteitsaanbieder haar klanten met ‘Athlon Charge powered by Eneco‘ een kwaliteitsvolle en duurzame 360-graden-laadaanpak thuis, onderweg en op kantoor aanbieden.
Mobiliteitskoepel Mobia (waaronder Febiac, Renta en Traxio vallen) organiseerde gisteren de mobility stakeholder day waar het een studie voorstelde waaruit blijkt dat de Belg minder geneigd is om een elektrische auto te kopen dan vorig jaar.
We schreven het al in juli en het is nu officieel bevestigd door Inchcape: het Britse bedrijf wordt de officiële verdeler van BYD in ons land. Daarmee zet na Aiways en MG een derde grote Chinese EV-speler voet aan wal in België.
Vandaag stelt Renault de eerste geëlektrificeerde versie voor van zijn bestseller, Trafic Van: Trafic Van E-Tech Electric.
Naast de Amerikaanse Rivian R1T mogen we in Europa binnenkort nog een andere elektrische pick-up verwachten. Die komt van bij Maxus (SAIC) en belooft een mooie verhouding prijs-uitrusting-rijbereik.
De Belgische Renault-importeur opent op 20 september de orderboekjes van de gloednieuwe Austral, die de Kadjar opvolgt. De strak gelijnde cross-over met het revolutionaire infotainmentsysteem OpenR-Link zal dit jaar nog losgelaten worden op onze wegen.
Vandaag lanceert Miles Mobility in België. De Duitse autodeeldienst start met Gent, gevolgd door Antwerpen en Brussel. De lancering is het gevolg van de internationale expansie van het bedrijf, dat voor de Belgische operatie samenwerkt met Athlon Belgium, ​die de operationele leasing zal verzorgen van zo’n 500 Opel Corsa’s.
Het aantal betaalbare elektrische auto’s is nog steeds beperkt, maar misschien doet MG met de MG4 wel wat het al deed met de MG ZS EV, een elektrische auto lanceren die ook in het budget van de normale particulier past. Met een aangekondigde Europese basisprijs vanaf € 28.000 voor het instapmodel zou dat wel eens kunnen lukken, al is het nog koffiedik kijken of die prijs ook bij ons in die grootteorde ligt.
Over enkele jaren moeten bedrijven overstappen op emissievrije bedrijfswagens voor hun personeel. De klok tikt, want het gaat om veel meer dan gewoon een bestelbon tekenen voor een auto en een laadpaal, zoals Athlon uitlegt in een handig dossier.
Ons land was tot nog toe geen koploper inzake publiek toegankelijke elektrische laadinfrastructuur, maar we zijn wel aan een flinke inhaalbeweging begonnen. In vergelijking met vorig jaar kwamen er al 3.789 normale laadpunten en 112 DC-snelladers bij - en het jaar is nog niet om.
Pagina 1 van 24

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy