Steeds meer werknemers ruilen hun auto in voor een vrij te spenderen mobiliteitsbedrag. Dat melden Acerta en leasingmaatschappij Athlon, dat het federale mobiliteitsbudget intern promoot om maximaal ervaring op te doen en deze te delen met haar klanten. De versoepeling van de regels trekt steeds meer medewerkers over de streep, zo blijkt.
Sportwinkelketen Decathlon start samen met pechverhelper Touring een mobiel fietsatelier in Vlaams-Brabant. Consumenten kunnen voortaan een afspraak maken voor een herstelling aan huis. De dienst bestond sinds maart al in Namen, Waals-Brabant en Henegouwen. Andere provincies zouden kunnen volgen mits een gunstige evaluatie na de zomer. 
Drie van de grootste Belgische automobielgroepen slaan de handen in elkaar om het delen van wagens binnen en buiten bedrijven internationaal te vergemakkelijken via MyMove. Ze krijgen daarbij een handje toegestoken van Finance Invest Brussels.
Als freelancer of zelfstandige heb je misschien maar af en toe een auto nodig. Er eentje kopen of leasen lijkt dan ook absurd. Kun je dan beter een Cambio, Poppy of ander autodeelsysteem gebruiken? 
Fietsen is gezond. Zowel voor je lichaam als voor je portemonnee, en dan zeker als je hem via de werkgever kunt leasen. Met Athlon BikeLease is alles inbegrepen: van onderhoud en verzekering tot bijstand onderweg. 

Bedrijven kunnen hun voertuigen in alle veiligheid onderling met elkaar delen en zo geld besparen dankzij de innovatieve oplossingen die autoconstructeurs samen met technologiebedrijven ontwikkeld hebben. Je mobiele activa kunnen op afstand of via een smartphone-app worden gereserveerd, ontgrendeld en zelfs ontsmet.

Onder bepaalde voorwaarden kun je als werkgever aan je personeel voorstellen om hun bedrijfsauto in te ruilen voor een mobiliteitsbudget. Dat kan een serieuze troef zijn om werknemers te binden want het biedt meer flexibiliteit en speelt in op het toenemende ecologische bewustzijn. 

Sinds de coronacrisis hebben veel mensen ervaren dat flexibel en thuis werken goed mogelijk is. Elke dag naar kantoor is geen must. We gaan ons dus anders verplaatsen. Jonge werknemers verwachten bovendien niet per se een firmawagen, maar duurzame en flexibele oplossingen van hun werkgever. Autonieuws sprak met Michiel Alferink, Managing Director van Athlon Belux, over de toekomst van de bedrijfsauto en de veranderende rol van de leasemaatschappij.
Het mobiliteitsbudget is een antwoord op onze snel evoluerende mobiliteitsbehoeften, maar de invoering ervan blijkt voor werkgevers complex. Athlon Belgium wil de drempelvrees wegnemen, en op die manier niet alleen de wagenparken vergroenen, maar er ook voor zorgen dat werknemers vaker kiezen voor alternatieve vervoersmodi.
Heel wat werknemers die vanuit hun functie geen recht hebben op een bedrijfswagen, kunnen er toch eentje krijgen via een zogenaamd cafetariaplan. Het gaat om een interessante vorm van loonflexibilisering en fiscale optimalisatie die voor alle partijen voordelen oplevert. 

Contact

YesYes BV
Veenstraat 10
B-3630 Maasmechelen

BTW: BE 0883 567 853

© Copyright autonieuws.be 2018 - Disclaimer & Privacy